در اين مقاله از سري مقالات ريمپ خودرو قصد توضيح مشخصات فني و ريمپ ايسيو 407 را داريم.اين خودروتوسط شركت ايران خودرو وارد بازار ايران شده ولي به دليل استقبال نا كافي از اين خودرو و به وجود آمدن رقيب هاي قدر مانند كيا اپتيما باعث شد كه ديگر در بازار هاي دست دوم خواهان نداشته باشد. با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد.
پژو ۴۰۷ اولين بار در ششمين نمايشگاه بين المللي خودرو تهران در سال ۱۳۸۴ توسط شركت ايران خودرو به نمايش درآمد كه با توجه به محدوديت واردات خودرو به كشور در آن سال ها و طراحي غيرعادي ۴۰۷، اين خودرو در نمايشگاه خودرو تهران مورد استقبال بازديدكنندگان قرار گرفت و يكي از جذاب ترين خودروهاي به نمايش درآمده بود.
سه سال بعد شركت سيتكو (زير مجموعه ايرانخودرو)مدل تغيير چهره يافته (فيس ليفت ۲۰۰۸) پژو ۴۰۷ را براي اولين بار در هشتمين نمايشگاه بين المللي خودرو مشهد در غرفه ايران خودرو به نمايش گذاشت.
از سال ۱۳۸۷ ايران خودرو شروع به ثبت نام و عرضه اين خودروي وارداتي كرد كه به احتمال زياد قصد تست بازار ايران و نهايتاً راه اندازي خط مونتاژ آن را داشت كه پس از استقبال نسبتاً كم در ايران و توقف توليد آن در فرانسه و قطع ارتباط پژو با ايرانخودرو ديگر ادامه نيافت.
از علت هاي عدم استقبال از اين خودرو در زمان واردات آن بين سال هاي ۸۷–۹۰ مي توان به قيمت گذاري بالاي ايرانخودرو و واردات نسخه دو ليتري آن نسبت به رقيبان ۶ سيلندر كره اي و ژاپني اشاره كرد.
بر اساس يك آمار غيررسمي ۱۵۰۰ دستگاه توسط ايرانخودرو و ۲۰۰ دستگاه توسط افراد ديگر با امكانات متفاوت به كشور وارد شده اند. ۴۰۷ در بازه سال هاي ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به توليد رسيد و از آن پس جاي خود را به ۵۰۸ داد.
مشخصات فني:
انتخاب پيشرانه ۲ ليتري ۴۰۷ كه در واقع مدل مياني سري بنزيني آن است با هدف يكسان بودن پيشرانه آن با سيتروئن C5 از طرف PSA براي بازار ايران در نظر گرفته شد.اين مدل قابل انتخاب با جعبه دنده پنج سرعته دستي يا چهار سرعته خودكار است كه مي تواند حداكثر ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقيقه توليد كند.
براي انجام ريمپ ايسيو باتيم تخصصي تيونينك دكتر ريمپ در تماس باشيد.
بر خلاف تفكر عامه مردم،شتابگيري در ۴۰۷ با توجه به وزن ۱/۵ تني آنچنان هم ضعيف نيست و در مدل دنده اي و اتومات اين اعداد به ترتيب برابر ۱۰ و ۱۱ ثانيه به ثبت رسيده است.
در اين مرحله بر روي جداول سوخت ،جرقه ، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. خودرو پژو 407 كه دريچه گاز برقي دارند ، داراي ارور نرم افزاري هستند، اين مشكل وقتي توام با مشكل سخت افزاري دريچه گاز در 407 ميشود با تاخير در گاز خوري ، كاهش شتاب اوليه و ضعف خودرو در سربالايي ميگردد كه به آن كپ سرگاز ميگوييم. رفع كپ پژو 407 در مركز ريمپ توسط متخصصين برنامه نويسي خودرو انجام ميشود.