ريمپ خودرو تندر 90

۹ بازديد

در اين مقاله به طور كامل خودرو تندر 90 را توضيح داده و خواهيم گفت كه اين خودرو چه معايب و مزايايي دارد. اين خودرو از پتانسيل بالايي براي ريمپ را دارا مي باشد كه در مقالات قبل ريمپ خودرو را به طور دقيق توضيح داده ايم. براي انجام اين فرايند شما ميتوانيد با دكتر ريمپ  همراه باشيد.

حضور مجدد خانواده رنو در ايران با پروژه L90  و مدل مشهور داچيا لوگان و در كشورمان با نام رنو تندر۹۰  از سال ۸۶ آغاز شد و مدل پايه گازسوز اين خودرو نيز از سال ۸۹ به سبد توليدات اين محصول اضافه گشت كه در بخش موتور و گيربكس تغييراتي جهت راندمان بيشتر از سوخت CNG اعمال گشته بود ، عرضه مدل اتوماتيك اين خودرو نيز از سال ۹۲ توسط ايرانخودرو آغاز گشت و در ادامه مدل پيك­آپ (وانت) در اواسط سال ۹۳ و  تندر پلاس (كه در حقيقت فيس ليفت مدل ۲۰۰۹ L90 هست) در اواخر سال ۹۵ به بازار عرضه گشت.

مونتاز تندر۹۰ همزمان با ايرانخودرو در سال ۸۶ آغاز گشت و در سال ۸۷ يك فيس ليفت توسط سايپا براي اين خودرو عرضه شد كه در نهايت با موافقت رنو تغييرات قسمت عقب اعمال گشت و به عنوان پارس تندر به بازار عرضه گشت به جز تغييرات قسمت عقب و زه در متفاوت ، تغيير تكنيكال ديگري در اين خودرو رخ نداد.

از جمله ايرادات فاحش اين ايسيو عدم تطابق كاليرباسيون برنامه با نيروي مورد نياز كمپرسور كولر مي باشد كه در شروع حركت بخصوص در ترافيك ها با دنده يك به شكل يك مكث عجيب احساس شده و خودرو با سنگيني حركت خود را آغاز مي كند! اين نقص در هنگام شروع در حركت در سربالايي ها به اوج خود مي­رسد.

ايراد دوم اين است كه خودرو نسبت به هماهنگي عالي بين موتور و گيربكس اما دور بالاي ضعبفتري دارد، به عبارتي كشش خوبي كه در دورهاي پايين (البته بدون روشن بودن كولر!) مشاهده مي شود در دورهاي بالا از دست مي رود، البته عده اي از كارشناسان فقدان سيستم زمانبندي متغير سوپاپ را علت اين نقيصه مي دانند ولي دكتر ريمپ معتقد است مي توان اين نقص را تا حد بسيار زيادي با ريمپ برطرف نمود.

باتوجه به جديدتر و مدرنتر بودن موتور K4M نسبت به موتور TU5 بايد دانست كه حق مالكين خودروهاي تندر ۹۰ است كه خودرويشان وحشي تر حركت كند! بخصوص كه در اين مدلها دريچه گاز سيمي بوده و ريسپانس (واكنش) پدال گاز خوب است اما جالب است بدانيد ، اين ريسپانس بهتر ازين هم مي تواند بشود!

در مدل هاي يورو۴ بنا به الزام رعايت استانداردهاي آلايندگي شاهد آن هستيم كه عملكرد خودرو نسبت به مدل يورو۲ اندكي ضعيفتر شده، كه اين ضعف پس از ريمپ، كاملاً از بين خواهد رفت! پس جاي نگراني نيست.

تاخير دريچه گاز يكي از دلايل كندي دور گرفتن اين خودروها است

برقي بودن دريچه موجب كندي در عملكرد گيربكس اتوماتيك شده.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن كولر (البته در اين مدل كمتر از مدل هاي دنده دستي است.)

وجود خطاي فرسودگي كاتاليست و روشن بودن دائم چراغ چك و تعويض بي جهت سنسور اكسيژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجيب نسبت به مدل هاي دنده دستي.

آيا دكتر ريمپ وانت L90 را هم ريمپ مي كند؟

بله ايسيو اين خودرو همانند مدل دنده دستي بوده و به راحتي ريمپ مي­شود و راندمان اين خودرو بخصوص در سربالايي ها و هنگام بار سنگين بخوبي افزايش مي يابد.

آيا ريمپ خودرو تندر۹۰ پارس خودرويي با ايرانخودرويي فرق مي­كند؟

از آنجا كه تامين خطوط توليد ايرانخودرو و سايپا به عهده شريك سوم يعني رنوپارس بود بنابراين تصور اينكه اين دو خودرو با هم فرقي داشته باشند غلط بوده و ريمپ آن نيز با هم فرقي ندارند. بطور كلي فرايند ريمپ به توانايي و مهارت بستگي دارد.

آيا وجود محافظ ايسيو بر روي فرايند ريمپ تغييري ايجاد مي كند؟

خير از آنجا كه دكتر ريمپ براي ريمپ ايسيو ، آن را باز نمي­كند، وجود اين قطعه تاثيري بر فرايند ريمپ نخواهد داشت.

آيا ريمپ ايسيو مگان ۱۶۰۰ مثل ريمپ رنو تندر۹۰ است؟

خير ايسيو خودروي تندر ۹۰ با مگان ۱۶۰۰  كاملاً متفاوت بوده به همين خاطر فرايند ريمپ اين دو خودرو با هم كاملاً متفاوت است. ايسيو مگان ۱۶۰۰ از نوع ساژم S3000 مي باشد و از سنسور ميل سوپاپ و سيستم زمانبندي متغير سوپاپ بهره مي برد.  سرسيلندر اين دو موتور با هم متفاوت هستند.

آيا بعد از ريمپ مصرف سوخت بالا مي رود؟

خير برنامه ريمپ بهينه دكتر ريمپ به نحوي تنظيم شده كه مانع از افزايش مصرف مي­شود.

آيا ريمپ پارس تندر با تندر۹۰ معمولي فرق دارد؟

خير اين دو خودرو فقط در ظاهر با هم تفاوت داشته و در بحث ايسيو و ريمپ با هم يكسان هستند. ايسيو تندر ۹۰ دنده دستي با پارس تندر يكي هست

مزاياي ريمپ تندر 90

۱۳ بازديد

در اين مقاله از ريمپ خودرو تندرو 90 و دلايل انجام اين فرايند را خواهيم گفت. براي انجام اين فرايند به هر جايي اطمينان نكنيد.. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ با چندين سال تجربه در خصوص ريمپ خودرو هاي مسابقه اي و شهري و خارجي توانسته است افتخارات زيادي در اين خصوص كسب نمايد.با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد.

دلايل ريمپ كردن خودرو تندر 90؟؟

در حقيقت علم ريمپ خودرو، علم گرفتن خروجي و توان بيشتر از موتور بوسيله كاليبراسيون اپتيممoptimum calibration ايسيو مي باشد كه تخصص دكتر ريمپ مي باشد در اين روش بدون افزايش مصرف سوخت راندمان موتور بهينه مي شود.

موتور خودروهاي مونتاژي رنو در ايران K4M است كه ۱٫۶ ليتر حجم دارد. اين موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نيوتون متر گشتاور توليد مي كند. در بخش گيربكس، نسخه اتوماتيك هم مانند مدل هاي AT تندر۹۰ و تندرپلاس با كد فني DP2 كه شباهت فني زيادي به AL4 هم دارد، عرضه گشته و داراي چهار دنده است. حالت تيپ ترونيك و دكمه رانندگي در جاده هاي لغزنده و برفي هم در اين گيربكس وجود دارد اما از حالت S يا اسپرت خبري نيست.

اما در نسخه دنده اي از سال ۹۶ اوضاع كمي فرق كرده تا پيش از اين تندر فقط با گيربكس JH3 عرضه مي گشت كه يكي از ايرادات بارز آن، خرابي گردگير پلوس و نشتي روغن گيربكس بود كه در صورت عدم رسيدگي منجر به آسيب ديدگي شديد گيربكس مي­شد، اما از سال ۹۶ خريداران مي توانستند جعبه دنده بهبوديافته (مشهور به مدل JHQ) را سفارش بدهند. تفاوت اين تغيير را افرادي متوجه مي شوند كه قبلا سوار خودروهايي چون تندر۹۰ و ساندرو دنده اي شده اند و حال واكنش اين گيربكس را به شكلي ديگر احساس مي كنند كه نسبت به گيربكس قبلي عملكردي دقيقتر و سريعتر دارد به عبارتي گويي كوئيك شيفتر به آن اضافه شده است.

خلاصه مزاياي ريمپ  :

افزايش توان موتور تا ۷ اسب بخار و ۱۰ نيوتن متر گشتاور

افزايش كشش بخصوص در سربالاييها و پُر بودن خودرو

رفع تاخير پدال گاز

رفع  كُندي گيربكس نسبت به درخواستهاي راننده

حذف كات آف( درمدلهاي دنده اي)

رفع خطاي فرسودگي كاتاليست

كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر بصورت تضميني

كاهش دماي آب (درصورت نياز مشتري، البته اين خودرو اساساً احتياجي به كم كردن دماي آب ندارد)

افزايش بُرد خودرو در حالت CNG

ريمپ ريو

۱۷ بازديد

خودرو ريو از پتانسيل بالايي براي فرايند ريمپ را دارد كه در اين مقاله از مزاياي ريمپ ايسيو ريو را خواهيم گفت. براي انجام اين فرايند ميتوانيد با تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ همراه باشيد.

ريمپ ايسيو ريو

تغييرات جداول سوخت و جرقه در خودرو كيا ريو با انواع ايسيو باعث رسيدن به حداكثر توان اين موتور مي شود. معمولا بين ۱۰ تا ۱۵ % افزايش توان بسته به نوع موتور  ريو قابل دستيابي است. لازم به ذكر است خودرو هاي داراي هدرز را مي توان تعييرات بيشتري به منظور افزايش توان داد.

مرحله ۱(ريمپ اكونوميك): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، سنسور اكسيژن و دريچه گاز ريو به نحوي كار مي شود كه بدون كاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزديك به ۱۰ % كاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ريمپ خودرو بر روي موتور استاندارد): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز خودرو كيا ريو به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز مي شود تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. نكته قابل توجه اين است كه خودروهاي  استاندارد كه فاقد هدرز، كيت مكش و… اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برار ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون مي شود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور را نيز در بر مي گيرد.

A – در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي ايد.

B – همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.

C – افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد.به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد.

مرحله ۳ (ريمپ بر روي موتور با لوازم افترماركت  و تغيير يافته): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغييرات مكانيكي حاصل گردد. در  اين استيج كه معمولا با نصب هدرز يا حدف كاتاليزور، كيت مكش ، تراكم، ميل سوپاپ و… همراه است مي توان حداكثر اعمال تغييرات را براي حصول حداكثر توان و گشتاور انجام داد. در اين استيج معمولا مشتريان از از بنزين با اكتان بالا استفاده نموده و اين نكته باعث مي شود كه قدرت موتور و گشتاور بهبود يافته و احتمال پديده ناك كمتر شود.

– همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.

- افزايش كاتاف ريو نيز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد.به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد

  -  معمولا در اين استيج به هنگام نصب ميل سوپاپ با lift   وduration  و lsa  بيشتر دور آرام موتور به هم ريخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانيفولد ورودي كاهش يافته و بوستر ترمز ضعيف عمل ميكند كه دكتر ريمپ با تغييرات روي جداول دور آرام كليه مشكلات فوق را مرتفع نموده.

كاهش مصرف و افزايش شتاب بصورت همزمان

كاهش و اصلاح دماي فن

حذف و تغيير و يا حتي اعمال محدوديت سرعت

حذف و تغيير محدوده كاتاف

رفع مشكل استارت سرد

تغيير كات آف انواع خودروها با گيربكس منوآل

حذف سنسور اكسيژن دوم از حلقه كنترلي ايسيو

حذف سنسور ميل سوپاپ و حتي ساير سنسور ها از حلقه كنترلي ايسيو

تنظيم و تغيير دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

 

 

 

 

ريمپ تيبا

۱۶ بازديد

در اين مقاله از خودرو تيبا و تيبا 2 خواهيم گفت كه با ريمپ ايسيو چه تغييراتي خواهد كرد. و معايب اين خودرو اعم از كشش و شتاب كم وناك خودرو و مصرف زياد بنزين است كه همه اين معايب از بين ميرود. با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد تا با خودرو تيبا و مزاياي ريمپ اين خودرو بيشتر آشنا شويد.

ريمپ خودرو تيبا و تيبا 2

تغييرات جداول سوخت و جرقه در تيبا و تيبا۲ با انواع ايسيو باعث رسيدن به حداكثر توان اين موتور مي شود. معمولا بين ۱۰ تا ۱۵ % افزايش توان بسته به نوع موتور خودرو تيبا قابل دستيابي است. لازم به ذكر است خودرو هاي داراي هدرز را مي توان تعييرات بيشتري به منظور افزايش توان داد.

مرحله ۱(ريمپ اكونوميك): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، سنسور اكسيژن و دريچه گاز به نحوي كار مي شود كه بدون كاهش توان و گشتاور خودرو  تيبا مصرف سوخت خودرو نزديك به ۱۰ % كاهش مصرف سوخت حاصل شود.

مرحله ۲ (ريمپ بر روي موتور استاندارد): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز خودرو تيبا به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز مي شود تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. نكته قابل توجه اين است كه خودروهاي  استاندارد كه فاقد هدرز، كيت مكش و… اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برار ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون مي شود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور را نيز در بر مي گيرد.

A– در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي ايد.

B– همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.

C – افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تيبا۲ تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد.

مرحله ۳ (ريمپ خودرو بر روي موتور با لوازم افترماركت  و تغيير يافته): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز تيبا و تيبا۲ به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغييرات مكانيكي حاصل گردد. در  اين استيج كه معمولا با نصب هدرز يا حدف كاتاليزور، كيت مكش ، تراكم، ميل سوپاپ و… همراه است مي توان حداكثر اعمال تغييرات را براي حصول حداكثر توان و گشتاور انجام داد. در اين استيج معمولا مشتريان از از بنزين با اكتان بالا استفاده نموده و اين نكته باعث مي شود كه قدرت موتور و گشتاور بهبود يافته و احتمال پديده ناك كمتر شود.

a – همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.

b- افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد

c-  معمولا در اين استيج به هنگام نصب ميل سوپاپ با lift   وduration  و lsa  بيشتر دور آرام موتور به هم ريخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانيفولد ورودي كاهش يافته و بوستر ترمز ضعيف عمل ميكند كه دكتر ريمپ با تغييرات روي جداول دور آرام كليه مشكلات فوق را مرتفع نموده.

كاهش مصرف و افزايش شتاب بصورت همزمان

كاهش و اصلاح دماي فن

حذف و تغيير و يا حتي اعمال محدوديت سرعت

حذف و تغيير محدوده كاتاف

رفع مشكل استارت سرد

تغيير كات آف انواع خودروها با گيربكس منوآل

حذف سنسور اكسيژن دوم از حلقه كنترلي ايسيو

حذف سنسور ميل سوپاپ و حتي ساير سنسور ها از حلقه كنترلي ايسيو

تنظيم و تغيير دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور

 

 

 

 

ريمپ جنسيس كوپه

۱۲ بازديد

تاثيرات ريمپ ايسيو بر روي خودروي جنسيس كوپه و سدان با ايسيو دلفي MT86 و MT38

افزايش توان موتور بين ۱۵ تا ۲۰ اسب سر چرخ :

هنگامي كه از ريمپ دكتر ريمپ براي اين مدل خودرو استفاده مي شود توان و گشتاور موتور بصورت قابل توجهي افزايش يافته و اين امر باعث مي شود تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ به اندازه ۱٫۳ ثانيه كمتر از قبل شود.

رفع ايراد تاخير در معكوس كشيدن ها (دنده ۳ به ۲ يا ۴ به ۳)

گيربكس خودروي جنسيس كوپه نوع ZF بوده كه به دليل ضرايب دنده اي كه در اين گيربكس تعريف شده است معمولا در برخي شرايط مانند شتاب گيري هاي سريع معكوس ها كند اتفاق مي افتد. با ريمپ خودرو تيم دكتر ريمپ معكوس ها سريعتر از قبل شده و دنده مرده در گيربكس كاملا حذف مي شود. اين امر كمك شاياني در كاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

رفع تاخير دريچه گاز :

تاخير دريچه گاز در اين خودرو چندان زياد نمي باشد ولي مي توان با ريمپ ايسيو اين تاخير را بهتر كرد.

حذف سنسور دوم اكسيژن :

هنگامي كه كاتاليست خودرو به هر دليلي (مانند پر شدن كاتاليست) تخليه شود و يا نصب هدرز و كيت اگزوز خطاي سنسور دوم اكسيژن در ايسيو نمايش داده شده و چراغ چك روشن مي شود. تيم دكتر ريمپ با ريمپ ايسيو مي تواند خطاي كاتاليست را رفع كند و ديگر چراغ چك به دليل خطاي كاتاليست روشن نخواهد شد

افزايش توان تا ۲۵ اسب و ۳۰ نيوتن متر گشتاور سر چرخ هاي خودرو

دوستاني كه اين خودرو را دارند مي دانند كه كيت اگزوز آرك كه يك برند آمريكايي است با قيمت حدودي ۲۰۰۰ دلار ، تواني معادل ۱۵ اسب بخار با بنزين يورو ۴ را ايجاد مي كند كه ريمپ كدكتر ريمپ قوي تر و بهتر از اين كيت اگزوز گران قيمت مي باشد.

دكتر ريمپ توانايي و دانش فني ريمپ اين خودرو را داشته و مي تواند از طريق پورت دياگ OBDll و بدون باز كردن ايسيو خودروي شما را ريمپ كند.

 

 

 

 

ريمپ پرايد

۱۴ بازديد

ريمپ خودرو پرايد با ايسيو زيمنس توسط دكتر ريمپ و افزايش سرعت و شتاب اين خودرو ، كاهش دماي كاركرد فن و حذف كاتاف تنها با برنامه ريزي بدون هيچگونه  مشكلي كه به واسطه ي قطعات افزودني ( چيپ هاي متصل شونده ) ممكن است پيش بيايد . هزينه ريمپ پرايد چقدر است ؟ ميزان بهبود پرايد پس از ريمپ چقدر است ؟ اينها سوالاتي است كه در اين مقاله به آنها پاسخ خواهيم داد و افزايش شتاب اوليه به همراه افزايش شتاب ثانويه در فيلم زير كه يكي از مشتريان فول ريمپ ايسيو پرايد است آمده است.

ريمپ خودرو پرايد

صفر تا 100 پرايد معمولا بين 17 الي 19 ثانيه ( ميانگين 18 ثانيه ) ميباشد كه بستگي به مدل و نوع ايسيو پرايد و سراشيبي و دست فرمان راننده متفاوت است. در مركز ريمپ ايسيو دكتر ريمپ ما افزايش شتاب اوليه و ثانويه چشمگيري را براي پرايد رقم ميزنيم و كار را با گارانتي دكتر ريمپ خدمت شما تقديم ميكنيم ، 3 تا 4 ثانيه تفاوت در صفر تا صد اين خودرو ثبت گرديد پس چيپ تيونينگ معادل 15 تا 20 درصد افزايش بازده در پرايد نتيجه دارد كه با تقويت سيستم برقي و سوخت رساني ميتوان تا 25% تغيير را انتظار داشت.

در انجام ريمپ پرايد شاهد تغييرات جداول سوخت و جرقه در اين خوردو با انواع ايسيو باعث رسيدن به حداكثر توان اين موتور هستيم. معمولا بين ۱۰ تا ۱۵ % افزايش توان بسته به نوع موتور قابل دستيابي است. لازم به ذكر است خودرو هاي داراي هدرز را مي توان تعييرات بيشتري به منظور افزايش توان داد.

Stage 2 ريمپ بر روي موتور استاندارد: در اين مرحله بر روي جداول سوخت ،جرقه ، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز مي شود تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. نكته قابل توجه اين است كه خودروهاي  استاندارد كه فاقد هدرز، كيت مكش و… اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برابر ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون مي شود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور را نيز در بر مي گيرد.

ريمپ سمند اي اف 7

۱۳ بازديد

در اين مقاله راجب خودرو سمند ومزايا و معايب اين خودرو خواهيم گفت. كه با ريمپ خودرو چه تغييراتي بر روي اين خودرو به وجود مي آيد. در مقالات قبل از ريمپ ايسيو به طور كامل توضيح داده ايم. ميتوانيد براي تكميل اطلاعاتتون مقالات دكتر ريمپ را مطالعه كنيد.

اين مدل سمند همچنان برخي از مشكلات ديگر مدل‌هاي سمند را با خود به همراه دارد. كاربران زيادي از كيفيت رنگ بدنه و كيفيت مونتاژ سپرها شكايت دارند. مصرف سوخت اين خودرو هم كمي بالاست كه با توجه به وزن زياد و بزرگي اين خودرو، امري طبيعي است. شاسي آن بيش از حد سنگين است و بعد از چند سال استفاده دچار استهلاك در ناحيه اكسل عقب مي‌شود. از جمله مزاياي آن مي‌توان به پشتيباني خوب ايران‌خودرو و همچنين تامين قطعات يدكي آن اشاره كرد.

از ديگر ايرادات اين خودرو به موارد زير اشاره نمود:

۱)نا هماهنگ بودن گيربكس با موتور خودرو كه واقعا آزاردهنده است، بخصوص در تعويض دنده از يك به دو كاملا مشهود بوده و شاهد افت شتاب اوليه مي باشد.

۲) تاخير دريچه گاز

۳) مكث بين تعويض دنده

۴)ورود صداي موتور به اتاق در سرعت هاي بالاي ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت

۵) كُپ كردن خودرو در هنگام حركت با كولر روشن

۶) دل زدن موتور هنگام شروع حركت

7)ديد ضعيف به اطراف خودرو علي الخصوص ديد از جلو و ايجاد مزاحمت ستون هاي جلو براي راننده

۸) ضعف كيفي قطعات الكتريكي

۹)بالا بودن دماي آب و داغ شدن موتور بخصوص در نمونه هاي دوگانه سوز

۱۰)روغن ريزي قطعه اويل ماژول (در قديم

۱۱)خرابي سنسور ميل سوپاپ

۱۲)گيركردن سوپاپ CVVT

مزاياي ريمپ خودرو

در صورتيكه موتور خودرو در بهترين شرايط عملكردي باشد مي توانيم با بنزين معمولي خودرو را تا ۸ اسب بخار تقويت كرده (بدون تجهيزات) و تا ۱۰نيوتن متر گشتاور را افزايش دهيم در حاليكه در حالت طبيعي شاهد دكترريمپ توانسته است با تلاش و تحقيق فراوان براي اين خودرو دو پكيج ريمپ طراحي كنند به اين شرح:

* پكيج اكونومي: بدون افزايش توان ، فقط جهت كاهش مصرف سوخت

* پكيج شهري: ۵ اسب بخار افزايش بدون افزايش مصرف سوخت و ۱۰ نيوتن متر افزايش گشتاور

* پكيج ريسينگ: ۰۱ اسب بخار با اندكي افزايش مصرف سوخت و ۱۵ نيوتن متر افزايش گشتاور (داشتن تجهيزات تقويتي در اين پكيج الزاميست(

 

 

ريمپ سراتو

۱۸ بازديد

 در اين مقاله از ريمپ خودرو سراتو | سايپا و خارجي خواهيم گفت كه آيا اين خودرو پتانسيل يك ريمپ خوب با بهترين راندمان را دارد يا خير؟ براي انجام ريمپ قبل از آن از مركز مربوطه اطلاعات كسب كرده و بعد خودرو خود را به آنها بسپاريد. با ما همراه باشيد.

ماجراي همكاري سايپا و كيا به سال‌ها قبل و توليد پرايد و ريو باز مي‌گردد اما بعد از تحريم صنايع خودروسازي كشورمان در ابتداي دهه 90 شمسي، قرارداد مونتاژ سراتو بين دو شركت براي چندين سال به تعويق افتاد. سرانجام از زمستان 1393 در حاليكه نسل سوم اين خودرو نيز به شكل وارداتي در بازار موجود بود، اولين نمونه‌ سراتوهاي نسل دوم مونتاژي سايپا، تحويل مشتريان شد. البته در سراتو مونتاژي، تجهيزاتي مهمي مانند ESP، ايربگ‌هاي جانبي و پرده‌اي، آينه تاشو برقي، استارتر و ترمزهاي ديسكي عقب متاسفانه حذف شده بودند. اما علاوه بر حذف آپشن‌ها، سراتوهاي مونتاژي در برخي قطعات ازجمله تريم داخلي نظير صندلي‌ها، رودري‌ها و ... نيز تا حدودي داخلي‌سازي شده‌اند كه كاهش كيفيت آنها و نارضايتي خريداران را در پي داشته است. در كنار مدل دستي (با موتور 1600)، سايپا نمونه اتوماتيكش (با موتور 2000) را هم از سال 1394 عرضه كرد كه نسبت به مدل دنده‌اي، به امكانات بيشتري مانند كروز كنترل، اتولايت و تهويه اتومات مجهز شده است. سايپا همچنين از تابستان 1396 نيز نمونه آپشنال سراتو 2000 مونتاژي را معرفي كرد كه وجود سانروف، سوييچ هوشمند، سنسور و دوربين عقب، صندلي چرم و پدال شيفتر از مهم‌ترين ويژگي‌هاي آن است.

ايسيو خودروهاي سراتو از نوع زيمنس هستند و دكتر ريمپ بدون اين كه ايسيو را باز كند از درگاه OBD به ايسيو گيربكس و موتور متصل مي شود ، برنامه ايسيو خوانده مي شود و طي فرآيند ريمپ روي جداول پاش سوخت ، آوانس جرقه زني ، گشتاور ، حالت شتاب گيري ، پارامترهايي مثل دماي آب تاخير دريچه گاز و . . . كار مي شود كه بعد از آن تاخير دريچه گاز بهتر مي شود ، شتاب گيري تغيير كاملا محسوسي خواهد داشت ، معكوس ها سريع تر مي شوند . همچنين توان تا ۱۰ اسب بخار اعمال خواهد شد. بعد از انجام ريمپ ابتدا خودرو توسط مشتري تست مي شود و در صورت رضايت مشتري هزينه اخذ مي گردد.

در ريمپ دكتر ريمپ انجام تمامي تيونينگ خودرويي همراه با ريمپ تخصصي انجام ميشود.

 

 

 

 

ريمپ ام جي توربو

۲۱ بازديد

در اين مقاله از خودرو ام جي توربو خواهيم گفت كه چه پيشرانه دارد. و از چه مزاياي و معايبي بر خوردار ميباشد. اين خودرو از پتانسيل خوبي براي ريمپ را دارا مي باشد كه در ادامه به طور كامل به اين موضوع ميپردازيم. براي انجام ريمپ ايسيو خوردو خود با تيم تخصصي ما در ارتباط باشيد.

معرفي و ريمپ خودرو ام جي توربو

ام جي، شايد اصيل‌ترين برند در ميان خودروسازان چيني باشد، چراكه ۹۰ سال پيش در انگلستان بنيان نهاده شده است. امروزه شاهد جنگ سختي ميان هواداران ام‌جي و گروهي از علاقه‌مندان صنعت خودرو، درباره‌ي بريتانيايي بودن اين برند هستيم؛ چراكه از سال ۲۰۰۸، سايك‌ موتورز چين، مالكيت ام‌جي را در اختيار دارد. از سويي ديگر، با حضور پررنگ مهندسان و طراحان اروپايي در بسياري از شركت‌هاي چيني مثل جك و چري، بهبود كيفيت فني و ظاهري خودروهاي ساخت چين، به‌وضوح قابل مشاهده است. با اين اوصاف و درحالي‌كه دفتر مهندسي و طراحي ام‌جي انگلستان در بيرمنگام، هماهنگ با خط توليد اين شركت در چين فعاليت مي‌كند، كاملا چيني يا بريتانيايي دانستن محصولات ام‌جي، نادرست به نظر مي‌‌رسد.

ام‌جي (MG) مخفف عبارت گاراژ موريس (Morris Garage)، سال ۱۹۲۳ در انگلستان بنيان نهاده شد. اين شركت هم از بحران‌هاي اقتصادي خودروسازي در بريتانيا جان سالم به در نبرد و بارها ميان شركت‌هاي انگليسي و غير انگليسي، دست به دست شد. به عقيده‌ي كارشناسان، دوران طلايي ام‌جي به سال‌هاي دهه‌ي ۵۰ و ۶۰ ميلادي بازمي‌گردد كه با خودروهاي اسپرت و سبك‌وزن دونفره، طيف وسيعي از طبقه‌ي متوسط انگلستان را به سمت خود جذب كرد. ام‌جي در سال ۱۹۶۷ به سمت ورشكستگي سرازير شد و سال‌هاي بعد تا ۲۰۰۶، توسط بريتيش موتور، ليلاند، روور (Rover)، بريتيش ايرو اسپيس و حتي بي‌ام‌و آلمان اداره مي‌شد. خودروسازي ام‌جي، بين سال‌هاي ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵، تقريبا تعطيل بود و تا سال ۲۰۰۶، توليدات محدود كم‌فروشي داشت. بايد قبول كرد سايك موتورز چين، با مديريت صحيح و سرمايه‌گذاري به‌جا، برند ورشكسته‌ي ام‌جي را به صحنه‌ي رقابت بازگرداند و با تنوع بخشيدن به سبد محصولات اين برند، خيلي زود به سودآوري رسيد. مبلغي كه سايك موتورز براي خريد شركت ام‌جي در سال ۲۰۰۶ هزينه كرد، نزديك به ۱۰۰ ميليون دلار برآورد مي‌شود، درحالي‌كه سود عملياتي ام‌جي با تيراژ توليد ۸۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۵ ميليون دلار بوده است.

خودرو ام جي ، جي تي توربو MG GT TURBO داراي ايسيو ME17 است و از نوع سيستم مديريت بوش مي باشد كه ECU بسيار پيشرفته اي به شمار مي رود. اين مدل ايسيوها داراي پسورد و قفل نرم افزاري هستند كه با دستگاه هاي و پروگرامرهاي خاص مي توان اينگونه ايسيوها را ريمپ نمود. در ريمپ اين ايسيو مي توان بر روي پارامترهاي آوانس جرقه زني ، گشتاور و همچنين اطلاعات معكوس كشيدن خودرو ، تاخير دريچه گاز و پدال گاز كار كرد . همچنين در ريمپ اين خودرو روي افزايش بوست توربو شارژ مي توان كار كرد كه مدت زمان بيشتري موتور تحت بوست قرار بگيرد تا شتاب و كشش خودرو نسبت به قبل بهتر شود.

دكتر ريمپ اين توانايي را دارد كه بدون باز كردن ايسيو و از درگاه OBD اين مدل ايسيو را ريمپ كند تا بتوان الگوريتم هاي مختلف اين خودرو اعم از الگوريتم تعويض دنده ، الگوريتم هاي زمان بندي پاش سوخت و جرقه زني و بوست توربو  دسترسي پيدا كرد و با انجام تغييرات روي آن ها بر اساس شرايط آب و هوايي كشور ، شرايط محيطي و نوع بنزين و به اصطلاح ايرانيزه كردن اين محصول بتوان ريمپ خودرو خوب و باكيفيت بر روي اين مدل خودرو اعمال نمود.

 

 

 

 

ريمپ جيلي

۱۹ بازديد

آيا برايتان پيش آمده كه خودرو جيلي توان و گشتاور كمي داشته باشد و در سر بالايي ها با قدرت خيلي كمي راه برود و شما را كلافه كند. تيم تخصصي دكتر ريمپ ميتواند اين مشكلات را به طور تخصصي و علمي با ريمپ ايسيو از بين ببرد و خودرو شما را با بهترين راندمان با تضمين 2 سال در اختيار شما قرار دهد. براي انجبم ريمپ با دكتر ريمپ در تماس باشيد.

شركت جيلي يكي از معروف ترين و شناخته شده‌ترين كمپاني‌هاي چيني در ايران است كه از همان اوايلِ هجوم سوناميِ خودروهاي چيني به ايران در چندين سال قبل، برخي محصولاتش به صورت وارداتي و با ظاهري نسبتا مدرن در دسترس ايرانيان قرار گرفت.

مشهورترين محصول آن روزهاي جيلي در ايران، امگرند ec۷ بود كه در واقع مي‌شود گفت برند جيلي با امگرند7 در ايران به اوج خود رسيد. از جمله ديگر محصولات جيلي در ايران كه تا همين اواخر به صورت وارداتي عرضه مي‌شدند، مي‌توان به هاچبك RV-7 و كراس اوور x7 اشاره نمود.

شركت جيلي مالك برندهاي بسيار معتبري همچون ولوو و لينك اند كو است. اين شركت توانسته از مهندسي فوق‌العاده كمپاني سوئدي در محصولات مدرن خود همچون شاسي بلند NL3 بهره ببرد و به تدريج در جمع خودروسازان معتبر جهاني، وجود خود را به گونه‌اي شيواتر اعلام نمايد.

پس از پايان عرضه محصولات وارداتي جيلي در بازار كشورمان به دلايل مختلف، اينك شركت بم خودرو به سراغ يك سدان ارزان‌قيمت از برند جيلي رفته تا پس از عرضه سدان GC6 بتواند پاي محصولات مدرن‌تر جيلي مانند شاسي بلند NL3 را به ايران باز كند.

جيلي GC6 نيوفيس

بم خودرو در ابتدا مدل قديمي‌تر GC6 را به محضر مشتري ايراني تقديم نمود اما پس از مدتي، تصميم به فروش نسخه نيوفيس آن در ايران گرفت. در اين مقاله سعي در بررسي جنبه‌هاي مختلف اين سدان ارزان قيمت چيني داريم، بنابراين در ادامه با ديجياتو همراه باشيد تا با هم به كنكاش در پيرامون خودروي جيلي GC6 بپردازيم.

ريمپ خودرو جيلي اتوماتيك | ريمپ ايسيو ecu جيلي Geely

خودرو جيلي اتوماتيك داراي ايسيو دلفي مي باشد ، گيربكس اتوماتيك دارد و موتور پرقدرتي دارد اما معكوس هاي خودرو دير انجام مي شوند ، تاخير دريچه گاز در آن مشاهده مي شود و كپ دارد. دكتر ريمپ با انجام ريمپ ايسيو روي جيلي اتوماتيك و بدون باز كردن ايسيو ، از طريق درگاه OBD پورت دياگ روي برنامه هاي جرقه زني ، پاش سوخت ، آوانس جرقه زني ، گشتاور ، معكوس كشيدن ها ، تاخير دريچه گاز كار مي كند تا همه اين موارد به بهترين شكل ممكن انجام شوند. نتيجه ريمپ شتاب گيري بهتر خودرو ، رفع تاخير دريچه گاز و رفع كپ خواهد بود.

در مركز تخصصي دكتر ريمپ تمامي كارها با گارانتي 2 ساله انجام ميشود.