ريمپ استپ وي بخش اول

۷ بازديد

در اين مقاله از دلايل ريمپ خودرو ساندرو استپ وي و تغييرات ايجاد شده در اين خودرو خواهيم گفت. اين خودرو مانند خودرو هاي ديگر از مزايا و معايبي برخوردار بوده كه به آنها پرداخته ايم. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ توانسته است با سالها ريمپ خودرو هاي مسابقه اي و تيونينگ آنها به افتخاراتي در مراحل ريس و درگ دست پيدا كند، ما را دراين مقاله همراهي كنيد.

از مزايا و معايب رنو ساندرو استپ وي چه مي دانيد؟

از مزايا و معايب رنو ساندرو استپ وي چه مي دانيد؟رنو ساندرو استپ وي اتوماتيك و دنده اي يكي از خودروهاي محبوب بازار است. اكنون قصد داريم معايب اين هاچ بك كراس پارس خودرو را بررسي كنيم.

به گزارش خودروتك به نقل از گجت نيوز ، رنو ساندرو استپ وي را بايد مدل قدبلند رنو ساندرو معمولي دانست كه شركت پارس خودرو آن را براي نخستين بار در سال ۱۳۹۵ روانه بازار كرد.

اين خودرو نسبت به رقباي چيني خود از كيفيت فني بسيار بالايي بهره مي‌برد و همين موضوع باعث شد تا آنچنان معايب آن به چشم مشتريان نيايد. توليد رنو ساندرو استپ وي به دليل مشكلات تحريمي و خروج شركت رنو از ايران در سال ۹۸ متوقف شد.

در ادامه قصد داريم شما را با معايب اين خودرو فرانسوي آشنا كنيم.

آشنايي با معايب رنو ساندرو استپ وي

كمبود امكانات رفاهي

رنو ساندرو استپ وي در حالي به بازار ايران عرضه شد كه در واقع شركت رومانيايي داچيا به عنوان زيرمجموعه رنو فرانسه آن را به توليد رسانده است. در واقع شركت داچيا وظيفه توليد مدل‌هاي ساده و اقتصادي محصولات رنو را بر عهده دارد و به همين دليل محصولات داچيا كه به بازار ايران عرضه شده‌اند، از امكانات رفاهي و ايمني محدودي بهره مي‌برند.

از طرفي نسل اول ساندرو استپ وي به بازار ايران عرضه شده كه تاريخ عرضه آن در بازارهاي جهاني به سال ۲۰۰۹ مربوط مي‌شود.  از اين رو نمي‌توانيم از اين خودرو انتظار داشته باشيم كه با محصولات جديد چيني به رقابت بپردازد. اين موارد باعث شده‌اند كه رنو ساندرو استپ وي در بازار ايران داراي امكانات رفاهي بسيار كمي باشد و با چنين شرايطي باز هم مشتريان براي خريد آن بايد هزينه زيادي بپردازند.

قديمي بودن طراحي ظاهري

رنو ساندرو استپ وي به عنوان نسخه ارتقا پيدا كرده رنو ساندرو معمولي محسوب مي‌شود. همچنين رنو ساندرو معمولي نيز مدل هاچ بك تندر ۹۰ يا لوگان به شمار مي‌رود كه نسل اول رنو لوگان در سال ۲۰۰۴ توسط داچيا به بازار عرضه شد. ۵ سال بعد شركت داچيا در سال ۲۰۰۹ رنو ساندرو و ساندرو استپ وي را طبق نسل قديم رنو كليو توليد و روانه بازار كرد. در حال حاضر بيش از ۱۰ سال از معرفي نسل اول ساندرو استپ وي مي‌گذرد و به همين دليل نسبت به رقباي چيني خود داراي ظاهر قديمي است. البته داچيا نسل دوم و سوم ساندرو استپ وي را توليد كرده است، اما در بازار ايران فقط نسل اول و قديمي آن وجود دارد.

نفوذ صدا به كابين

پس از خريد خودرو ساندرو استپ وي و بعد از مدت كوتاهي با نخستين عيب اين خودرو آشنا خواهيد شد و آن هم نفوذ صداي موتور به كابين است. ميزان نفوذ صداي موتور به كابين با افزايش دور موتور و سرعت خودرو افزايش پيدا مي‌كند و در مدل‌هاي اتوماتيك به دليل ۴ دنده بودن گيربكس، موتور بيش از حد گاز مي‌خورد و صداي موتور بسيار آزار دهنده خواهد بود. به دليل ضعيف بودن عايق‌بندي علاوه بر صداي موتور، صداي اطراف نيز به كابين نفوذ كرده و نارضايتي مالكان را به دنبال داشته است.

 نامتعارف بودن مصرف سوخت

ساندرو استپ وي را بايد يك خودرو اقتصادي دانست كه با هدف جذب نگاه مشتريان به بازارهاي مختلفي عرضه شده است، اما مصرف سوخت آن اقتصادي نبوده و مالكان مدل اتوماتيك اين خودرو در رانندگي در فضاي شهري از نامتعارف بودن مصرف سوخت آن خبر داده‌اند.

دلايل ريمپ ايسيو

موتور خودروهاي ساندرو و استپ­وي (نسخه اتوماتيك) از نوع K4M 697 بوده است كه  ۱٫۶ ليتر حجم دارد. اين موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نيوتون متر گشتاور توليد مي كند. در بخش اتوماتيك هم مانند مدل هاي AT تندر۹۰ و ساندرو با كد فني DP2 كه شباهت فني زيادي به AL4 هم دارد، ظاهر شده است و يك جعبه دنده چهار سرعته دارد. حالت تيپ ترونيك و دكمه رانندگي در جاده هاي لغزنده و برفي هم در اين گيربكس وجود دارد.

اين موتور با ايسيو Continental EMS 3134 عرضه شده و با دريچه گاز برقي و استاندارد آلايندگي يورو۴ كاليبره شده است. در زير به برخي معايب برنامه آن اشاره مي كنيم:

ساندرو استپ وي اتوماتيك به صورت تركيبي به ازاي هر ۱۰۰ كيلومتر مصرف سوخت ۸.۳ ليتري را به همراه دارد كه اين ميزان در جاده‌هاي درون‌شهري به ازاي هر ۱۰۰ كيلومتر حدود ۱۱ ليتر است. به همين دليل ساندرو استپ وي در برابر رقيبي چون پژو ۲۰۷ اتوماتيك ضعيف‌تر بوده و در حال حاضر به دليل افزايش قيمت بنزين بايد هنگام خريد به نامتعارف بودن مصرف سوخت ساندرو استپ وي توجه ويژه داشت.

هنگاميكه خودروي خود را براي ريمپ به دكتر ريمپ مي آوريد، برنامه خودروي شما خوانده شده و سپس با برنامه بهينه دكتر ريمپ كه به روش Optimum Calibration مجدداً براي شرايط آب و هوايي و سوخت بي كيفيت داخلي تنظيم شده است، ريخته مي­شود.

خلاصه مزاياي ريمپ:

۱) افزايش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نيوتن متر گشتاور

۲) افزايش كشش بخصوص در سربالاييها و پُر بودن خودرو

۳) رفع كامل تاخير پدال گاز

۴) رفع  كُندي گيربكس نسبت به درخواستهاي راننده

۶) رفع خطاي كاتاليست و سنسور اكسيژن دوم ( درصورت حذف كاتاليست يا فرسودگي آن)

۷) كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر بصورت تضميني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.