ريمپ خودرو پرايد

۷ بازديد

در اين مقاله از ريمپ خودرو پرايد و مشخصات فني و آپشن ها ومعايب و مزاياي آن را به طور دقيق مورد بررسي قرار داديم. و خواهيم گفت بعد از ريمپ چه تغييراتي خواهد كرد. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ با چندين سال تجربه در ريمپ و تيونينگ موتوري توانسته است موفقيت هاي زيادي كسب كند. براي ريمپ خودرو خود با ما در تماس باشيد.

معرفي پرايد 132

شركت سايپا پرايد 132 را سال 1387 روانه بازار كرد. پرايد 132 از نظر فني مشابه پرايدهاي قبل از خود بوده بهجز همرنگ بودن سپر و زه با بدنه. اين خودرو طراحي جديدتر، جذابتر و اسپرت تر از مدلهاي قبلي دارد كه مورد قبول مشتري واقع شده و باعث شده فروش بسيار خوبي داشته باشد. موتور پرايد 132داراي حجم 1300 سي سي بوده و توان 63 اسب بخار قدرت و 103 نيوتون گشتاور دارد كه اين نيروي توليد شده از طريق گيربكس دستي به محور جلو منتقل ميشود. پرايد 132 تيپهاي مختلفي دارد از جمله ساده، EX، SL، SX، LE، SE و پرايد 132 دوگانه سوز كه وزني حدود 950 كيلوگرم دارد. تيپ هاي مختلف پرايد امكانات مختلفي دارند. از تيپهاي نام برده شده تيپ SE بهخاطر داشتن فرمان هيدروليك نسخه فول آپشن اين خودرو بوده و همچنان توليد ميشود.

مشخصات فني پرايد 132

حجم موتور1323سي سي نوع موتور بنزين سوز تعداد سيلندرها 4 تعداد سوپاپ 8

سيستم سوخت رساني انژكتوري چند نقطه اي

حداكثر توان موتور 63 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه

حداكثر گشتاور 103 نيوتون در 2800 دور در دقيقه

نوع جعبه دنده دستي- 5 دنده + يك دنده عقب

سيستم حركتي خودرو موتور جلو ديفرانسيل جلو

نوع ديسك ترمز جلو ديسكي

نوع ديسك ترمز عقب كاسه اي

حداكثر سرعت 170 كيلومتر در ساعت

شتاب 14

مصرف سوخت شهري    9.55 ليتر در 100 كيلومتر    

مصرف سوخت جاده اي 5.3 ليتر در 100 كيلومتر

مصرف سوخت تركيبي 6.89 ليتر در 100 كيلومتر

استاندارد آلايندگي يورو 2

مشخصات سيستم تعليق

نوع سيستم تعليق

مستقل براي هر چرخ

تعليق جلو

مك فرسون + فنرلول

تعليق عقب

پيچشي + فنرلول

كمك فنرهاي جلو

هيدروليك

كمك فنرهاي عقب

هيدروليك

نوع سيستم فرمان

دنده شانهاي

 مشخصات بدنه

كلاس بدنه

سدان كوچك

وزن

850 كيلوگرم

تعداد سرنشين

5

ابعاد لاستيك ها

14 اينچ

مزاياي پرايد 132

هزينه نگهداري و تعميرات پايين از دو جهت بخاطر قيمت مناسب قطعات و بهدليل توليد داخلي قطعات به راحتي در دسترس هستند. پرايد 132مصرف سوخت بهينهاي نسبت به عملكرد خود دارد و به خصوص براي استفاده در داخل شهر انتخاب خوبي است. وزن پايين خودرو نيز سرعت و شتاب خوبي به آن ميدهد. همچنين قيمت فروش پرايد 132 نسبت به ساير خودروها مناسب بوده و قشر گستردهاي از جامعه توان خريد و پرداخت هزينه بيمه آن را دارند.

معايب پرايد 132

از جمله معايب خودروي پرايد 132 بايد به امكانات رفاهي محدود، كيفيت ساخت پايين، ايمني پايين، سيستم ترمز نه چندان خوب و جلوبندي ضعيف اشاره كرد كه رانندگي با آن با سرعت بالا در جاده بسيار خطرناك است. عليرغم پرفروش بودن و ارزاني رانندگي با آن چندان ايمن نيست.

ريمپ پرايد چيست

در انجام ريمپ پرايد شاهد تغييرات جداول سوخت و جرقه در اين خوردو با انواع ايسيو باعث رسيدن به حداكثر توان اين موتور هستيم. معمولا بين ۱۰ تا ۱۵ % افزايش توان بسته به نوع موتور قابل دستيابي است. لازم به ذكر است خودرو هاي داراي هدرز را مي توان تعييرات بيشتري به منظور افزايش توان داد

Stage 1 ريمپ اكونوميك: در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، سنسور اكسيژن و دريچه گاز به نحوي كار مي شود كه بدون كاهش توان و گشتاور خودرو مصرف سوخت خودرو نزديك به ۱۰ % كاهش مصرف سوخت حاصل شود.

Stage 2 ريمپ بر روي موتور استاندارد: در اين مرحله بر روي جداول سوخت ،جرقه ، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز مي شود تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. نكته قابل توجه اين است كه خودروهاي  استاندارد كه فاقد هدرز، كيت مكش و… اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش شزياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برابر ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون مي شود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور را نيز در بر مي گيرد. ريمپ ايسيو پرايد در 3 استيج به مشتري داده ميشود.

A – در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي ايد.

B – همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.

C – افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.