ريمپ خودرو هاي مسابقاتي با هدف افزايش شتاب و بهينه سازي حركتي در مركز ريمپ انجام ميشود. اين خودروها قطعات افزودني دارند و بر اساس همين قطعات ريمپ منحصر به فرد نيز دارند، به اين صورت متناسب با هر قطعه تغييرات نرم افزاري نيز داده ميشود.
از جمله قطعاتي كه در اين خودرو ها نصب ميگردد و ميزان تقويتي كه به خودرو ميدهند در ليست زير آمده است :
.1كيت مكش : 3%
با استفاده از فيلتر هاي مرغوب اسپورت جهت ورود هواي خنك كاري ميكنيد تا موتور با كمبود اكسيژن مواجه نبوده و همچنين با خنك بودن هواي ورودي و كاهش حجم آن، مقدار هواي بيشتري وارد موتور شود.
.2هدرز شركتي : 5%
استفاده از هدرز باعث ميشود تا مانعي براي بهبود عملكرد موتور نداشته باشيم. هدرز يك سري لوله هاي خروجي دود مي باشد كه جايگزين منيفولد دود شده و خروج دود از موتور را راحتتر و در زمان كمتري انجام مي شود. براي لحظه اي سوپاپ دود و سوپاپ ورودي سوخت با هم باز مي باشند كه در اين لحظه هدرز با ايجاد حالت مكش در پشت سوپاپ خروجي، منجر به مكش بهتر مخلوط سوخت و هوا به داخل سيلندر مي شود.
.3تقويت كوئل : 1%
.4ميل لنگ : 3%
.5ميل سوپاپ : 3%
تقويت ميل سوپاپ
ميل سوپاپ ها در بالاي سيلندر قرار دارند و به وسيله تسمه تايم يا زنجير تايم به همراه ميل لنگ مي چرخد. ميل سوپاپ وظيفه باز و بسته كردن سوپاپ هاي ورودي سوخت و خروجي دود را بر عهده دارد. زمان بندي باز و بسته شدن سوپاپ ها و خصوصا مدت زمان باز بودن هر سوپاپ را با تغيير ميل سوپاپ مي توان تغيير داد.
ميل سوپاپ بطور كلي داراي 3 مشخصه اصلي مي باشد كه به ترتيب زير مي باشد:
Duration :
مدت زمان بسته بودن سوپاپ ها، بر حسب درجه مي باشد كه با افزايش آن نسبت به حالت فابريك توان خروجي موتور افزايش مي يابد.
Overlap :
مدت زماني كه از باز شدن دريچه ورودي سوخت تا زمان بسته شدن دريچه دود (يك سيكل موتور) بوده كه با افزايش آن نيز بازدهي بيشتري خواهيم داشت.
lift :
ميزان باز شدن سوپاپ، هر چه بيشتر سوپاپ باز شود عدد بزرگتر بوده و ورود و خروج بهتري خواهيم داشت كه البته نياز به محاسبات بر اساس نوع خودرو و برخي پارامتر هاي ديگر دارد. در صورت عدم اطلاع دقيق و استفاده بدون مطالعه از يك ميل سوپاپ ممكن از سوپاپ بيش از حد باز شده و به پيستون برخورد كرده و باعث صدمه به موتور شود.
ريمپ ECU :
با تعويض ميل سوپاپ نياز به ريمپ خودرو نيز مي باشد تا ميزان تركيب سوخت و هوا متناسب وضعيت موتور باشد، ريمپ ايسيو به منظور اصلاح در برنامه ريزي ميزان مخلوط سوخت و هوا مي باشد
.6ورودي سوپاپ شيپوري : 5%
.7 پيستون كله قندي : 3%
.8 واير و شمع سوزني : 3%
.9 لاستيك مناسب : 1%
.10پوشش نانو سراميك : 0.05%
.11سوخت با عدد اوكتان بالا : 3%
.12 فلايويل : 1%
سبك شدن فلايويل را به شدت توصيه مي كنيم زيرا باعث كاهش اتلاف نيرو مي شود. در واقع وزن زياد فلايويل در حالت فابريك خود نيازمند اتلاف انرژي جهت چرخش آن خصوصا در دور هاي پايين و شروع حركت مي باشد كه با تعويض آن با نمونه آلومينيومي، به مراتب شتاب گيري بهتري خواهيم داشت.
در دكتر ريمپ تمامي كارها اعم از ريمپ ايسيو خودروهاي شهري و مسابقه اي و نصب تمامي قطعات براي تقويت خودرو انجام ميشود.