ريمپ خودرو مبحث 1

۵ بازديد

درخودروهاي جديد امكان كپي كردن برنامه وجود ندارد به اين علت كه اطلاعات سيستم ضد سرقت در حافظه اصلي جايگداري شده و اگر برنامه كپي شود بايد كد سوييچ هم تغيير پيدا كند. علاوه بر اين نسل جديد تري از ايسيو ها مانند بوش me17.9.71 وجود دارد كه داراي كد امنيتي ميباشند و امكان انتقال ريمپ به ايسيو ديگر وجود نداردحال اينكه بعضي از ايسيو هاي قديمي مانند ايسيو me7.4.4 كه بر روي پژو ۲۰۶ هاي قديمي وجود دارد امكان كپي شدن ريمپ و انتقال آن به ايسيو با همين كد وجود دارد و خيلي از افراد ناشي و سود جو برنامه ها را بر روي ايسيو شما كپي ميكنند، غافل از اينكه مشكلات عديده اي به شرح زير به سراغ مشتري و خودشان مي آيد. وقتي كه برنامه ريمپ ايسيو كپي بر روي خودرو شما ريخته ميشود متوجه خواهيد شد كه خودرو شما در بر خي از نقاط خوب شده و در بعضي از نقاط ضعيف تر و يا گاها ديده مي شود كه كولر خودرو از كار مي افتد. و جواب اين معما ۳ دليل زير است

۱- درست است كه تمامي ايسيوهاي me7.4.4 از نظر سخت افزار يكي مي باشند اما به لحاظ نرم افزاري داري ۲۶ ورژن هستند كه تمامي اين ورژن ها با هم فرق دارند و به همين دليل برنامه ريمپ اي سي يو با سيستم خودرو شما سازگاري ندارد.

۲- دليل دوم اين است كه اين مپ كپي شده ممكن است كه متعلق به خودرويي بوده كه داراي تغييرات خاصي بوده و تيونر مطابق با لوازم موتور تغييرات رو لحاظ كرده در نتيجه با خودرو و موتور شما همخواني نداشته و موجب نارضايتي شما مي شود.

۳- معايب ريمپ خودرو با برنامه كپي به همين جا ختم نمي شود چراكه ريمپ كپي شده ممكن است متعلق به خودرويي بوده كه تغييرات با توجه به سليقه مشتري لحاظ شده و با سليقه و درخواست شما همخواني ندارد…. به طور مثال شايد شخصي به تيونر خود گوش زد كند كه به هيچ عنوان مصرف سوخت برايم مهم نيست و دست تيونر را باز بگذارد و همين برنامه را شخصي كپي كند و بر روي ecu شما بريزد و شما مصرف سوخت برايتان مهم است. نتيجه آنكه……

يكي ديگر از مشكلات دامپ هاي كپي شده كاهش شديد عمر موتور يا در بعضي مواقع صدمات جدي مانند آسيب شكستن پيستون و ياتاقن زدن مي شود. چرا كه ممكن است تيونر بر اساس بنزين با كتان بالا ( بنزين سوپر ) برنامه را تنظيم كرده باشد. و وقتي اين برنامه بر روي خودرو شما با بنزين معمولي ريخته مي شود، منجر به ناك و صدمات جدي مي گرددكساني مي توانند موتور خودرو شما را ريمپ كنند كه تسلط كافي به نقاط كاري موتور داشته و با ادواتي مانند ناك ديتكتور ، EGTS ، WIDE BAND ، DYNO كار كرده باشند و عمليات ريمپ را با اعداد واقعي براساس هر موتور انجام دهند.

 

افراد غير متخصص و بي سواد صرفا با ديدن چند فيلم آموزشي و كليپ هاي متفرقه اقدام به ريمپ ايسيو مي كنند كه حاصل كار اين افراد فقط نارضايتي مشتري و آسيب هاي جدي موتور است.

حتي براي ساده ترين تغييرات مانند كاهش دماي مايع خنك كننده( كاهش عملكرد دماي فن) خودرو خود را به دست اين افراد نسپاريد چرا كه تغييرات دماي آب هم بايد بر اساس اصول كاري انجام شود چرا كه در ۹۰ درصد از خودرو ها نياز به كاهش دماي آب نيست . كاهش دماي اب در بعضي از خودرو منجر به كاهش عمر موتور و افزايش مصرف ميشود و فقط در بعضي از ايسيو ها نياز است كه از طريق ريمپ ايسيو دماي فن كاهش يابد. به طور مثال در زمان ريمپ سورن توربو يا دنا پلاس توربو به دليل فشار زياد توربو و دماي زياد لازم است كه فقط ۵ درجه دماي آب، فقط ۵ درجه… آن هم در موتور توربو

يكي از كارهاي خطرناك كه هيچ تاثيري در توان موتور هم ندارد افزايش كاتاف موتور است.افزايش كاتاف نيز يكي از كارهايست كه افراد اماتور در همه موتورها انجام ميدهند، اين افزايش دور موتور به هيچ عنوان موجب افزايش قدرت نم شود كه هيچ…منجر به كاهش عمر شديد موتور نيز مي شود و گاها در رفتن شاتون يا پيستون يا رد كردن تسمه تايم از روي دنده ها… افزايش كاتاف بايد متناسب با لوازم موتور تقويت شده انجام شود و به هيچ عنوان در موتور استاندارد پيشنهاد نمي شود.

در دكتر ريمپ تمامي كارها با تخصص كامل انجام ميشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.