دلايل ريمپ
موتور خودروهاي ساندرو و استپوي (نسخه اتوماتيك) از نوع K4M 697 بوده است كه ۱٫۶ ليتر حجم دارد. اين موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نيوتون متر گشتاور توليد مي كند. در بخش اتوماتيك هم مانند مدل هاي AT تندر۹۰ و ساندرو با كد فني DP2 كه شباهت فني زيادي به AL4 هم دارد، ظاهر شده است و يك جعبه دنده چهار سرعته دارد. حالت تيپ ترونيك و دكمه رانندگي در جاده هاي لغزنده و برفي هم در اين گيربكس وجود دارد.
اين موتور با ايسيو Continental EMS 3134 عرضه شده و با دريچه گاز برقي و استاندارد آلايندگي يورو۴ كاليبره شده است. در زير به برخي معايب برنامه آن اشاره مي كنيم:
ريمپ ايسيو ساندرو
تاخير دريچه گاز يكي از دلايل كندي دور گرفتن اين خودروها است
برقي بودن دريچه موجب كندي در عملكرد گيربكس اتوماتيك نيز مي شود.
افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن كولر (البته در اين مدل كمتر از مدل هاي دنده دستي است)
وجود خطاي فرسودگي كاتاليست و روشن بودن دائم چراغ چك و تعويض بي جهت سنسور اكسيژن!
بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجيب نسبت به مدل هاي دنده دستي!
هنگاميكه خودروي خود را براي ريمپ به دكتر ريمپ مي آوريد، برنامه خودروي شما خوانده شده و سپس با برنامه بهينه شركت دكتر ريمپ كه به روش Optimum Calibration مجدداً براي شرايط آب و هوايي و سوخت بي كيفيت داخلي تنظيم شده است، ريخته ميشود.
خلاصه مزاياي ريمپ:
افزايش توان موتور تا ۵ اسب بخار و ۱۰ نيوتن متر گشتاور
افزايش كشش بخصوص در سربالاييها و پُر بودن خودرو
رفع كامل تاخير پدال گاز
رفع كُندي گيربكس نسبت به درخواستهاي راننده
حذف كات آف( درمدلهاي دنده اي)
رفع خطاي كاتاليست و سنسور اكسيژن دوم ( درصورت حذف كاتاليست يا فرسودگي آن
كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر بصورت تضميني
آيا شما رنو ساندرو دنده دستي را هم ريمپ مي كنيد؟
بله و واتفاقاً مدل دنده دستي نسبت به ريمپ پاسخ بسيار خوبي مي دهد چون اتلاف انتقال نيرو نسبت به مدل اتوماتيك در آن كمتر است. ايسيو اين خودرو Continental EMS3132 با استاندارد آلايندگي يورو۴ بوده كه به دليل شباهت فني موتور و ايسيو رنو ساندرو دنده دستي پيشنهاد ميشود.
آيا شركت دكتر ريمپ در ازاي حذف سنسور اكسيژن يا خطاي فرسودگي كاتاليست، مبلغي اضافه بر روي برنامه ريمپ ايسيو خود مي گيرد؟
خير، در صورتيكه خودروي شما كاتاليزور ندارد يا كارايي اش را از دست داده و خطاي فرسودگي كاتاليست را به صورت دايم داريد، قبل از ريمپ به مسيولين شركت اطلاع دهيد تا اين موضوع بر روي برنامه خودروي شما اعمال شود. لازم است بدانيد براي اين مطلب هزينه جداگانه مطالبه نمي شود.
آيا ريمپ ساندرو دنده دستي با استپ وي دنده دستي فرق دارد؟
خير ، اما به تجربه ثابت شده به دليل برخورداري ساندرو استپوي دنده دستي از گيربكس JHQ، سرعت تعويض دنده در اين خودرو بالاتر بوده و در نتيجه پس از ريمپ ، عملكرد سريعتري نسبت به ساندرو دنده دستي دارد بخصوص در شتابگيري صفرتاصد. هر چقدر يك خودرو از تجهيزات كمكي بيشتري استفاده كند نظير فيلتر هواي اسپرت ، مكمل بنزين يا ساير تجهيزات، طبيعتاً ريمپ اين خودرو نسبت به يك خودرو معمولي كه حتي سرويسهاي دوره اش به موقع انجام نميشود بهتر و قويتر جواب ميدهد.
اما نسخه دنده اي كمي فرق كرده است و جعبه دنده آن بهبود پيدا كرده است (مشهور به مدل JHQ)تفاوت اين تغيير را افرادي متوجه مي شوند كه قبلا سوار خودروهايي چون تندر۹۰ و ساندرو دنده اي شده اند و حال واكنش اين گيربكس را به شكلي ديگر احساس مي كنند كه نسبت به گيربكس قبلي عملكردي دقيقتر و سريعتر دارد به عبارتي گويي كوئيك شيفتر به آن اضافه شده! در نظر داشته باشيد گيربكس مدل پيك آپ (وانت) نيز از همين امتياز برخوردار است!
چند نكته در مورد ريمپ:
پكيج ريمپ دكتر ريمپ به گونه اي تنظيم شده كه در معاينه فني و گارانتي خودرو، خللي ايجاد نمي كند.
ريمپ خودرو با برداشتن سرباتري يا فلش ايسيو ازبين نميرود، تنها با دانلود برنامه پاك مي شود.
هزينه ريمپ در دكترريمپ از ساير نقاط ايران گرانتر است زيرا همواره برنامه هاي اين شركت در حال ارتقا و اصلاح است تا بهترين راندمان را از موتورهاي اين خودروها استحصال كند، كاري كه هيچ گاه صنايع خودروسازي قادر به انجام آن نخواهند بود.
ريمپ خودرو با دياگ زدن معلوم نمي شود؛ چون دستگاه دياگ فقط به حافظه داخلي كه كدهاي خطا ذخيره مي شوند دسترسي دارد.