در اين مقاله از خودرو ام جي توربو خواهيم گفت كه چه پيشرانه دارد. و از چه مزاياي و معايبي بر خوردار ميباشد. اين خودرو از پتانسيل خوبي براي ريمپ را دارا مي باشد كه در ادامه به طور كامل به اين موضوع ميپردازيم. براي انجام ريمپ ايسيو خوردو خود با تيم تخصصي ما در ارتباط باشيد.
معرفي و ريمپ خودرو ام جي توربو
ام جي، شايد اصيلترين برند در ميان خودروسازان چيني باشد، چراكه ۹۰ سال پيش در انگلستان بنيان نهاده شده است. امروزه شاهد جنگ سختي ميان هواداران امجي و گروهي از علاقهمندان صنعت خودرو، دربارهي بريتانيايي بودن اين برند هستيم؛ چراكه از سال ۲۰۰۸، سايك موتورز چين، مالكيت امجي را در اختيار دارد. از سويي ديگر، با حضور پررنگ مهندسان و طراحان اروپايي در بسياري از شركتهاي چيني مثل جك و چري، بهبود كيفيت فني و ظاهري خودروهاي ساخت چين، بهوضوح قابل مشاهده است. با اين اوصاف و درحاليكه دفتر مهندسي و طراحي امجي انگلستان در بيرمنگام، هماهنگ با خط توليد اين شركت در چين فعاليت ميكند، كاملا چيني يا بريتانيايي دانستن محصولات امجي، نادرست به نظر ميرسد.
امجي (MG) مخفف عبارت گاراژ موريس (Morris Garage)، سال ۱۹۲۳ در انگلستان بنيان نهاده شد. اين شركت هم از بحرانهاي اقتصادي خودروسازي در بريتانيا جان سالم به در نبرد و بارها ميان شركتهاي انگليسي و غير انگليسي، دست به دست شد. به عقيدهي كارشناسان، دوران طلايي امجي به سالهاي دههي ۵۰ و ۶۰ ميلادي بازميگردد كه با خودروهاي اسپرت و سبكوزن دونفره، طيف وسيعي از طبقهي متوسط انگلستان را به سمت خود جذب كرد. امجي در سال ۱۹۶۷ به سمت ورشكستگي سرازير شد و سالهاي بعد تا ۲۰۰۶، توسط بريتيش موتور، ليلاند، روور (Rover)، بريتيش ايرو اسپيس و حتي بيامو آلمان اداره ميشد. خودروسازي امجي، بين سالهاي ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵، تقريبا تعطيل بود و تا سال ۲۰۰۶، توليدات محدود كمفروشي داشت. بايد قبول كرد سايك موتورز چين، با مديريت صحيح و سرمايهگذاري بهجا، برند ورشكستهي امجي را به صحنهي رقابت بازگرداند و با تنوع بخشيدن به سبد محصولات اين برند، خيلي زود به سودآوري رسيد. مبلغي كه سايك موتورز براي خريد شركت امجي در سال ۲۰۰۶ هزينه كرد، نزديك به ۱۰۰ ميليون دلار برآورد ميشود، درحاليكه سود عملياتي امجي با تيراژ توليد ۸۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۵ ميليون دلار بوده است.
خودرو ام جي ، جي تي توربو MG GT TURBO داراي ايسيو ME17 است و از نوع سيستم مديريت بوش مي باشد كه ECU بسيار پيشرفته اي به شمار مي رود. اين مدل ايسيوها داراي پسورد و قفل نرم افزاري هستند كه با دستگاه هاي و پروگرامرهاي خاص مي توان اينگونه ايسيوها را ريمپ نمود. در ريمپ اين ايسيو مي توان بر روي پارامترهاي آوانس جرقه زني ، گشتاور و همچنين اطلاعات معكوس كشيدن خودرو ، تاخير دريچه گاز و پدال گاز كار كرد . همچنين در ريمپ اين خودرو روي افزايش بوست توربو شارژ مي توان كار كرد كه مدت زمان بيشتري موتور تحت بوست قرار بگيرد تا شتاب و كشش خودرو نسبت به قبل بهتر شود.
دكتر ريمپ اين توانايي را دارد كه بدون باز كردن ايسيو و از درگاه OBD اين مدل ايسيو را ريمپ كند تا بتوان الگوريتم هاي مختلف اين خودرو اعم از الگوريتم تعويض دنده ، الگوريتم هاي زمان بندي پاش سوخت و جرقه زني و بوست توربو دسترسي پيدا كرد و با انجام تغييرات روي آن ها بر اساس شرايط آب و هوايي كشور ، شرايط محيطي و نوع بنزين و به اصطلاح ايرانيزه كردن اين محصول بتوان ريمپ خودرو خوب و باكيفيت بر روي اين مدل خودرو اعمال نمود.