در اين مقاله از خودرو تيبا و تيبا 2 خواهيم گفت كه با ريمپ ايسيو چه تغييراتي خواهد كرد. و معايب اين خودرو اعم از كشش و شتاب كم وناك خودرو و مصرف زياد بنزين است كه همه اين معايب از بين ميرود. با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد تا با خودرو تيبا و مزاياي ريمپ اين خودرو بيشتر آشنا شويد.
ريمپ خودرو تيبا و تيبا 2
تغييرات جداول سوخت و جرقه در تيبا و تيبا۲ با انواع ايسيو باعث رسيدن به حداكثر توان اين موتور مي شود. معمولا بين ۱۰ تا ۱۵ % افزايش توان بسته به نوع موتور خودرو تيبا قابل دستيابي است. لازم به ذكر است خودرو هاي داراي هدرز را مي توان تعييرات بيشتري به منظور افزايش توان داد.
مرحله ۱(ريمپ اكونوميك): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، سنسور اكسيژن و دريچه گاز به نحوي كار مي شود كه بدون كاهش توان و گشتاور خودرو تيبا مصرف سوخت خودرو نزديك به ۱۰ % كاهش مصرف سوخت حاصل شود.
مرحله ۲ (ريمپ بر روي موتور استاندارد): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز خودرو تيبا به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. نكته قابل توجه اين است كه تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز مي شود تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور ارائه گردد. نكته قابل توجه اين است كه خودروهاي استاندارد كه فاقد هدرز، كيت مكش و… اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد منجربه ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق ميگردد. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برار ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون مي شود و همين افزايش دما تخريب كتاليزور را نيز در بر مي گيرد.
A– در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي ايد.
B– همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.
C – افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۰۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تيبا۲ تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد.
مرحله ۳ (ريمپ خودرو بر روي موتور با لوازم افترماركت و تغيير يافته): در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز تيبا و تيبا۲ به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغييرات مكانيكي حاصل گردد. در اين استيج كه معمولا با نصب هدرز يا حدف كاتاليزور، كيت مكش ، تراكم، ميل سوپاپ و… همراه است مي توان حداكثر اعمال تغييرات را براي حصول حداكثر توان و گشتاور انجام داد. در اين استيج معمولا مشتريان از از بنزين با اكتان بالا استفاده نموده و اين نكته باعث مي شود كه قدرت موتور و گشتاور بهبود يافته و احتمال پديده ناك كمتر شود.
a – همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.
b- افزايش كاتاف نيز تا محدوده ۷۵۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد
c- معمولا در اين استيج به هنگام نصب ميل سوپاپ با lift وduration و lsa بيشتر دور آرام موتور به هم ريخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور ، خلاء مانيفولد ورودي كاهش يافته و بوستر ترمز ضعيف عمل ميكند كه دكتر ريمپ با تغييرات روي جداول دور آرام كليه مشكلات فوق را مرتفع نموده.
كاهش مصرف و افزايش شتاب بصورت همزمان
كاهش و اصلاح دماي فن
حذف و تغيير و يا حتي اعمال محدوديت سرعت
حذف و تغيير محدوده كاتاف
رفع مشكل استارت سرد
تغيير كات آف انواع خودروها با گيربكس منوآل
حذف سنسور اكسيژن دوم از حلقه كنترلي ايسيو
حذف سنسور ميل سوپاپ و حتي ساير سنسور ها از حلقه كنترلي ايسيو
تنظيم و تغيير دور سلو (آرام) جهت حذف لرزش موتور