در اين مقاله از ريمپ خودرو تندرو 90 و دلايل انجام اين فرايند را خواهيم گفت. براي انجام اين فرايند به هر جايي اطمينان نكنيد.. تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ با چندين سال تجربه در خصوص ريمپ خودرو هاي مسابقه اي و شهري و خارجي توانسته است افتخارات زيادي در اين خصوص كسب نمايد.با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد.
دلايل ريمپ كردن خودرو تندر 90؟؟
در حقيقت علم ريمپ خودرو، علم گرفتن خروجي و توان بيشتر از موتور بوسيله كاليبراسيون اپتيممoptimum calibration ايسيو مي باشد كه تخصص دكتر ريمپ مي باشد در اين روش بدون افزايش مصرف سوخت راندمان موتور بهينه مي شود.
موتور خودروهاي مونتاژي رنو در ايران K4M است كه ۱٫۶ ليتر حجم دارد. اين موتور ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نيوتون متر گشتاور توليد مي كند. در بخش گيربكس، نسخه اتوماتيك هم مانند مدل هاي AT تندر۹۰ و تندرپلاس با كد فني DP2 كه شباهت فني زيادي به AL4 هم دارد، عرضه گشته و داراي چهار دنده است. حالت تيپ ترونيك و دكمه رانندگي در جاده هاي لغزنده و برفي هم در اين گيربكس وجود دارد اما از حالت S يا اسپرت خبري نيست.
اما در نسخه دنده اي از سال ۹۶ اوضاع كمي فرق كرده تا پيش از اين تندر فقط با گيربكس JH3 عرضه مي گشت كه يكي از ايرادات بارز آن، خرابي گردگير پلوس و نشتي روغن گيربكس بود كه در صورت عدم رسيدگي منجر به آسيب ديدگي شديد گيربكس ميشد، اما از سال ۹۶ خريداران مي توانستند جعبه دنده بهبوديافته (مشهور به مدل JHQ) را سفارش بدهند. تفاوت اين تغيير را افرادي متوجه مي شوند كه قبلا سوار خودروهايي چون تندر۹۰ و ساندرو دنده اي شده اند و حال واكنش اين گيربكس را به شكلي ديگر احساس مي كنند كه نسبت به گيربكس قبلي عملكردي دقيقتر و سريعتر دارد به عبارتي گويي كوئيك شيفتر به آن اضافه شده است.
خلاصه مزاياي ريمپ :
افزايش توان موتور تا ۷ اسب بخار و ۱۰ نيوتن متر گشتاور
افزايش كشش بخصوص در سربالاييها و پُر بودن خودرو
رفع تاخير پدال گاز
رفع كُندي گيربكس نسبت به درخواستهاي راننده
حذف كات آف( درمدلهاي دنده اي)
رفع خطاي فرسودگي كاتاليست
كاهش مصرف سوخت تا يك ليتر بصورت تضميني
كاهش دماي آب (درصورت نياز مشتري، البته اين خودرو اساساً احتياجي به كم كردن دماي آب ندارد)
افزايش بُرد خودرو در حالت CNG