ريمپ خودرو تندر 90

۱۰ بازديد

در اين مقاله به طور كامل خودرو تندر 90 را توضيح داده و خواهيم گفت كه اين خودرو چه معايب و مزايايي دارد. اين خودرو از پتانسيل بالايي براي ريمپ را دارا مي باشد كه در مقالات قبل ريمپ خودرو را به طور دقيق توضيح داده ايم. براي انجام اين فرايند شما ميتوانيد با دكتر ريمپ  همراه باشيد.

حضور مجدد خانواده رنو در ايران با پروژه L90  و مدل مشهور داچيا لوگان و در كشورمان با نام رنو تندر۹۰  از سال ۸۶ آغاز شد و مدل پايه گازسوز اين خودرو نيز از سال ۸۹ به سبد توليدات اين محصول اضافه گشت كه در بخش موتور و گيربكس تغييراتي جهت راندمان بيشتر از سوخت CNG اعمال گشته بود ، عرضه مدل اتوماتيك اين خودرو نيز از سال ۹۲ توسط ايرانخودرو آغاز گشت و در ادامه مدل پيك­آپ (وانت) در اواسط سال ۹۳ و  تندر پلاس (كه در حقيقت فيس ليفت مدل ۲۰۰۹ L90 هست) در اواخر سال ۹۵ به بازار عرضه گشت.

مونتاز تندر۹۰ همزمان با ايرانخودرو در سال ۸۶ آغاز گشت و در سال ۸۷ يك فيس ليفت توسط سايپا براي اين خودرو عرضه شد كه در نهايت با موافقت رنو تغييرات قسمت عقب اعمال گشت و به عنوان پارس تندر به بازار عرضه گشت به جز تغييرات قسمت عقب و زه در متفاوت ، تغيير تكنيكال ديگري در اين خودرو رخ نداد.

از جمله ايرادات فاحش اين ايسيو عدم تطابق كاليرباسيون برنامه با نيروي مورد نياز كمپرسور كولر مي باشد كه در شروع حركت بخصوص در ترافيك ها با دنده يك به شكل يك مكث عجيب احساس شده و خودرو با سنگيني حركت خود را آغاز مي كند! اين نقص در هنگام شروع در حركت در سربالايي ها به اوج خود مي­رسد.

ايراد دوم اين است كه خودرو نسبت به هماهنگي عالي بين موتور و گيربكس اما دور بالاي ضعبفتري دارد، به عبارتي كشش خوبي كه در دورهاي پايين (البته بدون روشن بودن كولر!) مشاهده مي شود در دورهاي بالا از دست مي رود، البته عده اي از كارشناسان فقدان سيستم زمانبندي متغير سوپاپ را علت اين نقيصه مي دانند ولي دكتر ريمپ معتقد است مي توان اين نقص را تا حد بسيار زيادي با ريمپ برطرف نمود.

باتوجه به جديدتر و مدرنتر بودن موتور K4M نسبت به موتور TU5 بايد دانست كه حق مالكين خودروهاي تندر ۹۰ است كه خودرويشان وحشي تر حركت كند! بخصوص كه در اين مدلها دريچه گاز سيمي بوده و ريسپانس (واكنش) پدال گاز خوب است اما جالب است بدانيد ، اين ريسپانس بهتر ازين هم مي تواند بشود!

در مدل هاي يورو۴ بنا به الزام رعايت استانداردهاي آلايندگي شاهد آن هستيم كه عملكرد خودرو نسبت به مدل يورو۲ اندكي ضعيفتر شده، كه اين ضعف پس از ريمپ، كاملاً از بين خواهد رفت! پس جاي نگراني نيست.

تاخير دريچه گاز يكي از دلايل كندي دور گرفتن اين خودروها است

برقي بودن دريچه موجب كندي در عملكرد گيربكس اتوماتيك شده.

افت شتاب در تابستان در هنگام روشن بودن كولر (البته در اين مدل كمتر از مدل هاي دنده دستي است.)

وجود خطاي فرسودگي كاتاليست و روشن بودن دائم چراغ چك و تعويض بي جهت سنسور اكسيژن!

بالا بودن مصرف سوخت خودرو به طرز عجيب نسبت به مدل هاي دنده دستي.

آيا دكتر ريمپ وانت L90 را هم ريمپ مي كند؟

بله ايسيو اين خودرو همانند مدل دنده دستي بوده و به راحتي ريمپ مي­شود و راندمان اين خودرو بخصوص در سربالايي ها و هنگام بار سنگين بخوبي افزايش مي يابد.

آيا ريمپ خودرو تندر۹۰ پارس خودرويي با ايرانخودرويي فرق مي­كند؟

از آنجا كه تامين خطوط توليد ايرانخودرو و سايپا به عهده شريك سوم يعني رنوپارس بود بنابراين تصور اينكه اين دو خودرو با هم فرقي داشته باشند غلط بوده و ريمپ آن نيز با هم فرقي ندارند. بطور كلي فرايند ريمپ به توانايي و مهارت بستگي دارد.

آيا وجود محافظ ايسيو بر روي فرايند ريمپ تغييري ايجاد مي كند؟

خير از آنجا كه دكتر ريمپ براي ريمپ ايسيو ، آن را باز نمي­كند، وجود اين قطعه تاثيري بر فرايند ريمپ نخواهد داشت.

آيا ريمپ ايسيو مگان ۱۶۰۰ مثل ريمپ رنو تندر۹۰ است؟

خير ايسيو خودروي تندر ۹۰ با مگان ۱۶۰۰  كاملاً متفاوت بوده به همين خاطر فرايند ريمپ اين دو خودرو با هم كاملاً متفاوت است. ايسيو مگان ۱۶۰۰ از نوع ساژم S3000 مي باشد و از سنسور ميل سوپاپ و سيستم زمانبندي متغير سوپاپ بهره مي برد.  سرسيلندر اين دو موتور با هم متفاوت هستند.

آيا بعد از ريمپ مصرف سوخت بالا مي رود؟

خير برنامه ريمپ بهينه دكتر ريمپ به نحوي تنظيم شده كه مانع از افزايش مصرف مي­شود.

آيا ريمپ پارس تندر با تندر۹۰ معمولي فرق دارد؟

خير اين دو خودرو فقط در ظاهر با هم تفاوت داشته و در بحث ايسيو و ريمپ با هم يكسان هستند. ايسيو تندر ۹۰ دنده دستي با پارس تندر يكي هست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.