استيج ريمپ ايسيو استاندارد
در اين مرحله بر روي جداول سوخت، جرقه، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۰ % حاصل گردد. تمامي تغييرات با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران كاستومايز مي شود تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر آن ارائه گردد.
اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت، در خودروهاي استاندارد فاقد هدرز، كيت مكش و… اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت گردد، ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق صورت ميگيرد. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برابر ميگردد و گاها باعث ذوب شدن پيستون مي شود. همين افزايش دما تخريب كاتاليزور را نيز در بر مي گيرد.
در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي ايد.
امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.
افزايش كاتاف تا محدوده ايمن۷۵۰۰ دور انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر امكان پذير مي باشد اما افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد.
استيج ريمپ افترماركت و تغيير يافته:
در اين مرحله بر روي جداول سوخت ،جرقه ، اكسيژن و دريچه گاز به نحوي تغييرات اعمال ميگردد كه بدون افزايش زياد مصرف سوخت حداكثر توان موتور و گشتاور تا ۱۵% بسته به تغييرات مكانيكي حاصل گردد. در اين استيج كه معمولا با نصب هدرز يا حدف كاتاليزور، كيت مكش ، تراكم، ميل سوپاپ و… همراه است مي توان حداكثر اعمال تغييرات را براي حصول حداكثر توان و گشتاور انجام داد. در اين استيج معمولا مشتريان از از بنزين با اكتان بالا استفاده نموده و اين نكته باعث مي شود كه قدرت موتور و گشتاور بهبود يافته و احتمال پديده ناك كمتر شود.
در اين استيج تاخير دريچه گاز به طور كامل مرتفع شده و حداكثر توان و گشتاور ممكن به طور واقعي بدست مي ايد.
همچنين امكان حذف سنسور اكسيژن دوم يا غير فعال كردن و همچنين اصلاح پارامتر ها به طور كامل انجام ميگردد.
افزايش كاتاف تا محدوده ۷۵۰۰ دور نيز كه محدوده ايمني است انجام ميگردد. به درخواست مشتري كاتاف تا دور بالاتر نيز امكان پذير مي باشد، اما نكته قابل توجه اين است كه افزايش كاتاف بدون افزايش راندمان حجمي هيچ تاثيري در توان خروجي موتور ندارد.
معمولا در اين استيج به هنگام نصب ميل سوپاپ با lift و duration بيشتر دور آرام موتور به هم ريخته و علاوه بر لرزش ونوسان دور موتور، خلاء مانيفولد ورودي كاهش يافته و بوستر ترمز ضعيف عمل ميكند كه دكتر ريمپ با تغييرات روي جداول دور آرام كليه مشكلات فوق را مرتفع مي نمايد.
پكيج ريمپ خودرو بر روي داينو با سوخت مسابقه يا E85
دكتر ريمپ افتخار همكاري با قهرمانان نامي ايران در مسابقات سرعت و درگ را دارد. ستاپ ويژه و ريمپ حرفه اي با سوخت هايي نظير C16 يا الكل حداكثر توان موتور را براي اين عزيزان به ارمغان آورده است. تيم دكتر ريمپ با تغييرات اساسي در جداول سوخت و جرقه موتور توانايي تغيير سوخت موتور از بنزين به E85 (۸۵% الكل – ۱۵ % بنزين ) را دارد. به علت اكتان بالاي الكل (۱۱۶) و خاصيت خنك بودن آن حداكثر راندمان حاصل مي گردد.
در اين استيج ريمپ بر روي داينو و با استفاده از WIDE BAND و KNOCK DETECTOR انجام ميشود. استفاده از اين سه مورد باعث مي گردد.
بهترين نسبت سوخت و هوا كه در موتور هاي مسابقه اي و الكل سوز به طور كامل فرق دارد به طور دقيق به دست اورد، همچنين استفاده از ناك ديتكتور به ما اين اجازه را مي دهد كه اوانس جرقه براي حداكثر توان و گشتاور موتور را بدون رسيدن به احتراق پيش رس به ماكسيمم رساند.
در موتورهايي كه مجهز به كليه لوازم هستند و براي مسابقه ستاپ شده اند به علت تغييرات گسترده و متفاوت بودن نسبت سوخت به مقدار زياد، سنسور اكسيژن توانايي اندازه گيري مقداري را در محدوده مجاز نداشته و به همين علت دكتر ريمپ سنسور اكسيژن را از حلقه كنترلي خارج نموده و سيستم را OPEN LOOP مي كند.