ريمپ دنا با ايسيو بوش
صفر تا 100 دنا معمولا بين 12 الي 13 ثانيه ( ميانگين 12.5 ثانيه ) ميباشد كه بستگي به مدل خودرو و نوع ايسيو دنا و سراشيبي و دست فرمان راننده متفاوت است. در مركز ريمپ ايسيو دكتر ريمپ ما افزايش شتاب اوليه و ثانويه چشمگيري را براي دنا رقم ميزنيم و كار را با گارانتي دكتر ريمپ خدمت شما تقديم ميكنيم ، 2 تا 3 ثانيه تفاوت در صفر تا صد اين خودرو ثبت گرديد پس چيپ تيونينگ معادل 15 تا 20 درصد افزايش بازده در دنا نتيجه دارد كه با تقويت سيستم برقي و سوخت رساني ميتوان تا 25% تغيير را انتظار داشت.
انواع ايسيو هايي كه روي دنا كار شده و تفاوت هاي نرم افزاري و سخت افزاري و همچنين انواع ريمپ هاي آنها در زير توضيح داده شده :
بوش ME17
اين بوش توسط چين توليد ميشود و اندازه كوچك قدرت پردازش بالا دارد ، دريچه گاز متناسب با آن برقي است و از نمونه ي آلماني اقتباض شده است. در مجموع ايسيو خوبي است ولي هنوز دستگاه هاي تعميراتي با آن وفق پيدا نكرده اند.
انواع ريمپ آن : افزايش شتاب ، افزايش قدرت ، كاهش مصرف سوخت ، رفع كپ ، كاهش دما
بوش ME17 ريمپ خودرو دنا
بوش ME7.4.9
ايسيو قديمي كه نمونه هاي آلماني ، فرانسوي و چيني دارد ، اندازه آن بزرگ و تكنولوژي قديمي است ، ايسيو سختي است ولي بدليل ايرادات زياد ، پس از ريمپ ، مشتري تغييرات را به خوبي درك ميكند، دستگاه ها با آن تطابق كامل دارند
انواع ريمپ آن : افزايش شتاب اوليه و ثانويه ، افزايش قدرت در سربالايي ها ، كاهش مصرف بنزين ، رفع كپ سر گاز ، رفع كپ حين تعويض دنده ، افزايش گشتاور ، كاهش دما
بوش ME7.4.9 ريمپ دنا
ايزيو
اين ايسيو را چين توليد ميكند و اندازه خيلي كوچكي دارد قدرت پردازش بالا دارد ، دريچه گاز متناسب با آن برقي است. در مجموع ايسيو جالبي نيست و هنوز دستگاه هاي تعميراتي با آن وفق پيدا نكرده اند. انواع آن شامل esy u 2.5 ، esy u 3.5 و …
انواع ريمپ آن : افزايش شتاب و رفع كپ ، كاهش مصرف
زيمنس
ايسيو هاي زيمنس به سفارش ايران خودرو توسط كروز ساخته ميشوند و ايسيو هاي خوبي هستند ، دستگاه ها به راحتي با آن وفق پيدا ميكنند و براي دريچه گاز سيمي طراحي شده است. اندازه آن بزرگ است و ايرادات كمي دارد
انواع ريمپ آن : افزايش شتاب ثانويه ، كاهش مصرف ، كاهش دماي فن
ريمپ ايسيو زيمنس دنا
دنا پلاس: اين خودرو از لحاظ موتور و نرم افزاري تفاوتي با دنا ندارد
چرا دنا مشكلات حركتي دارد؟
اين خودرو داراي موتور پر قدرت EF7 است و از لحاظ كيفيت ساخت در سطح بالاييست ، اما بعضي قطعات آن مانند دريچه گاز برقي و پدال گاز برقي آن داراي كيفيت ساخت پاييني است، اين در حاليست كه بدليل صرفه اقتصادي نداشتن امكان استفاده از انواع با كيفيت وجود ندارد، يعني تفاوت قيمت نمونه با كيفيت با نمونه كار شده روي دنا به 12 ميليون تومان ميرسد! اين قطعات با كيفيت نامناسب سبب عدم هماهنگي ايسيو با ديگر قطعات ميشوند و در نتيجه افت حركتي و مشكل در شتابگيري اوليه بوجود مي آيد. راه حل دكتر ريمپ براي اين مشكل ، ريمپ و بازنويسي برنامه خودرو در جهت هماهنگ شدن قطعات خودرو با يكديگر و بهبود حركت و شتابگيري دنا است.