آيا دامپ كپي شده ايراد دارد ؟ آيا برنامه كپي شده برنامه ريمپ باعث خرابي خودرو ميشود؟ آيا ريمپ باعث خرابي موتور ماشين مي شود؟ در اين مقاله اين سوالات پيش آمده را مورد بررسي قرار خواهيم داد. در مورد انجام ريمپ و هر گونه كار هاي مربوطه به ريمپ و تقويت خودرو خود اول از مركز تخصصي كه خودرو خود را به آنها ميسپاريد تحقيق كنيد.
يكي ديگر از مشكلات دامپ هاي كپي شده كاهش شديد عمر موتور يا در بعضي مواقع صدمات جدي مانند آسيب شكستن پيستون و ياتاقن زدن مي شود. چرا كه ممكن است تيونر بر اساس بنزين با كتان بالا ( بنزين سوپر ) برنامه را تنظيم كرده باشد. و وقتي اين برنامه بر روي خودرو شما با بنزين معمولي ريخته مي شود، منجر به ناك و صدمات جدي مي گرددكساني مي توانند موتور خودرو شما را ريمپ كنند كه تسلط كافي به نقاط كاري موتور داشته و با ادواتي مانند ناك ديتكتور ، EGTS ، WIDE BAND ، DYNO كار كرده باشند و عمليات ريمپ خودرو را با اعداد واقعي براساس هر موتور انجام دهند.
افراد غير متخصص و بي سواد صرفا با ديدن چند فيلم آموزشي و كليپ هاي متفرقه اقدام به ريمپ ايسيو مي كنند كه حاصل كار اين افراد فقط نارضايتي مشتري و آسيب هاي جدي موتور است.
حتي براي ساده ترين تغييرات مانند كاهش دماي مايع خنك كننده( كاهش عملكرد دماي فن) خودرو خود را به دست اين افراد نسپاريد چرا كه تغييرات دماي آب هم بايد بر اساس اصول كاري انجام شود چرا كه در ۹۰ درصد از خودرو ها نياز به كاهش دماي آب نيست . كاهش دماي اب در بعضي از خودرو منجر به كاهش عمر موتور و افزايش مصرف ميشود و فقط در بعضي از ايسيو ها نياز است كه از طريق ريمپ خودرو دماي فن كاهش يابد. به طور مثال در زمان ريمپ سورن توربو يا دنا پلاس توربو به دليل فشار زياد توربو و دماي زياد لازم است كه فقط ۵ درجه دماي آب، فقط ۵ درجه… آن هم در موتور توربو
يكي از كارهاي خطرناك كه هيچ تاثيري در توان موتور هم ندارد افزايش كاتاف موتور است.افزايش كاتاف نيز يكي از كارهايست كه افراد اماتور در همه موتورها انجام ميدهند، اين افزايش دور موتور به هيچ عنوان موجب افزايش قدرت نم شود كه هيچ…منجر به كاهش عمر شديد موتور نيز مي شود و گاها در رفتن شاتون يا پيستون يا رد كردن تسمه تايم از روي دنده ها… افزايش كاتاف بايد متناسب با لوازم موتور تقويت شده انجام شود و به هيچ عنوان در موتور استاندارد پيشنهاد نمي شود.