ريمپ ايسيو چيست بخش 10

۴ بازديد

آيا ميدانيد ريمپ ايسيو چيست؟ آيا ريمپ كردن كار اصولي است يا نه؟ آيا براي ريمپ به هر مكاني كه كار خودرو انجام ميدهند(مكانيكي) بايد اطمينان كرد و اين فرايند را انجام داد؟ ما در ايم مقاله از ريمپ اصولي خواهيم گفت و شما را با اين فرايند نرم افزاري بيشتر آشنا ميكنيم. ما در تيم تخصصي تيونينگ خودرو دكتر ريمپ خودرو شما را ريمپ كرده و با تغيرات شما شگفت زده خواهيم كرد.

ريمپ يك بازنگري در برنامه ايسيو است كه ميتوان با چند هدف اينكار را انجام داد

در مورد اينكه آيا ريمپ كردن كاري استاندارد است يا نه بايد گفت كه اعمال اين تغييرات اصولي بوده و خارج از استاندارد نيست ولي بايد توجه داشت كه هر ريمپ كردني استاندارد نيست بلكه خود مساله ريمپ كاملا مطابق با اصول و استاندارد هاي جهاني است

حال اين سوال پيش مي آيد كه آيا مقدار بهينه در برنامه (دامپ) ايسيو رعايت نشده است ؟ يا اگر اين امر رعايت شده چرا آنرا خارج از حالت بهينه ميكنيم ؟

جواب اين سوال بسيار واضح است :

هر خريدار خودرو سليقه و انتظارات متفاوتي از آن دارد به نحوي كه ممكن است در يك خودرو از يك تعداد خريدار مشخص، تعدادي خواهان كشش و توان بهينه باشند و عده اي انتظار شتاب بيشتر از آن خودرو داشته باشند اين در حالي است كه همان شتاب مد نظر براي عده اي ديگر آزار دهنده باشد ... همين اختلاف سليقه كمپاني هاي خودروساز را مجبور ميكنند تا از يك حالت ميانگين استفاده كنند تا هم كساني كه خواهان شتاب بالا هستند از تنبلي خودرو ناراضي نباشند و هم كساني كه تمايل به شتاب نرمال دارند از تند و تيزي بيش از حد آن گلايه نكنند.

به همين خاطر در برنامه ايسيو قابليت تغيير ايجاد كرده اند تا با مراجعه به فرد ريمپكار بتوانند سليقه شخصي خود را روي خودرو اعمال كنند. (اگر ريمپ كردن غير استاندارد بود كمپاني سازنده برنامه ايسيو را غير قابل تغيير عرضه ميكرد(

دوستان توجه داشته باشيد كه مفهوم كاربرد ريمپ را به خوبي درك كنيد ... ممكن است يك خودروي فرسوده نياز داشته باشد تا نسبت به برنامه اورجينال كمتر موتور و ساير اجزا را تحت بار قرار دهد (ريمپ معكوس) بطوري كه بتوان با كاهش مقادير آنها را كمتر تحت فشار گذاشت و فرسايش خودرو را كمتر كرد تا عمر موتور بيشتر شود

دوستان توجه داشته باشيد كه مفهوم كاربرد ريمپ را به خوبي درك كنيد ... ممكن است يك خودروي فرسوده نياز داشته باشد تا نسبت به برنامه اورجينال كمتر موتور و ساير اجزا را تحت بار قرار دهد (ريمپ معكوس) بطوري كه بتوان با كاهش مقادير آنها را كمتر تحت فشار گذاشت و فرسايش خودرو را كمتر كرد تا عمر موتور بيشتر شود

يا بعنوان مثال راننده اي كه جوان است و تازه گواهينامه رانندگي را دريافت كرده است، والدين او تصميم بگيرند كه محدوديت سرعت بر روي ايسيو اعمال كنند تا بعنوان مثال خودرو از 80 كيلومتر بر ساعت بيشتر افزايش سرعت نداشته باشد

بنابراين كاربرد ريمپ خودرو بستگي به ديدگاه و فرهنگ جامعه دارد

جهت ريمپ كردن يك ايسيو فردي كه ميخواد اين تغييرات را ايجاد كند ابتدا بايستي به مسائل خودرو در همه زمينه ها ازجمله :

مولد قدرت (موتور) ، انتقال قدرت ، شاسي و فنربندي ، سخت افزار يونيت ها و غيره

مسلط باشد چرا كه او بايد بتواند با در كنار هم قرار دادن اين مطالب نتيجه اي منطقي و كلي از خودرو داشته باشد

به عبارتي ديگر فردي كه نتواند نحوه كار يك موتور را درك كند و يا عوامل موثر بر توان و گشتاور يا عوامل تاثيرگذار بر خط انتقال قدرت را براي خود تشريح كند نميتواند يك ريمپ كار موفق باشد

بنابراين او بايستي در زمينه هاي مربوطه در حد قابل قبول بدون ايراد باشد

توصيه منطقي براي شروع اين كار در زمينه موتور مسلط شدن به مباحث پايه اي مانند سيستم جرقه زني كاربراتوري و آشنا شدن با مفهوم آنها (مانند زاويه داول، آوانس جرقه)، تسلط بر حالات مختلف موتور مانند تمام بار، نيمه بار و سيستم سوخت رساني كاربراتوري و غيره است

كسي در اين حرفه موفق خواهد بود كه به مسائل فوق آشنايي كامل داشته باشد به نحوي كه بداند با چه تغييراتي، چه نتايجي حاصل خواهد شد ... مفهوم توان را بداند و هدف ريمپ كردن را براي خود در برنامه مورد نظر مشخص كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.