كاربرد ريمپ

۵ بازديد

آيا برايتان سوال شده ريمپ چيست و چه كاربردي دارد ؟ آيا باعث خرابي موتور ميشود يا خير؟ قبل از انجام ريمپ خودرو بايد چه امكاناتي داشته باشد و سوالات از اين قبيل در اين مقاله مورد بررسي قرار داده. براي انجام توينينگ و ريمپ خودرو خود از مكان مورد نظر اطمينان حاصل شود چون اگر با علم كافي انجام نشود باعث خرابي موتور و خودرو ميشود.

بررسي هاي قبل از ريمپ

1. خطايي در سيستم وجود نداشته باشد

2. ولتاژ توليدي دينام در هر نقطه از خودرو مانند داشبورد، زير كاپوت، عقب خودرو بدون افت باشد

3. كمپرس موتور را اندازه بگيريد

4. از واير و شمع استاندارد استفاده كنيد

5. در حالت موتور خاموش پارامتر ها كاملا درست باشند

6. موتور را روشن كرده و سپس بمدت سي ثانيه آنرا در دور 3500 نگه داشته و بعد پارامتر هاي موتور در حالت درجا را چك كنيد

7. هيچ چيزي اعم از عملگر يا سنسور را از روي خودرو حذف نكنيد

8. پيكربندي كاملا صحيح باشد و آنرا يادداشت كنيد

9. فشار باد تايرها را اندازه بگيريد

10.پدال ترمز بي نقص باشد

11.چراغ هاي پشت آمپر مانند چراغ استوپ، چراغ روغن، چراغ دينام و اي بي اس، چراغ ايموبلايزر و غيره در حالت عادي باشند.

12.از هيچ دامپ آماده اي براي دانلود جهت ريمپ كردن استفاده نكنيد.

13.برنامه مورد نظر را قبلا ذخيره كنيد.

 

14پمپ سوخت و فيلتر بنزين و فيلتر هوا سالم باشند.

15. ترجيحا قبل از ريمپ ايسيو ، يكبار بصورت كامل تست موتور را انجام دهيد. اعم از شست و شوي انژكتور ها، اتصال بدنه، شست و شوي دريچه گاز و ريل سوخت و غيره

علت افت عملكرد بعضي دامپ‌هاي ريمپ شده در طولاني مدت

براي بسياري از رانندگان اين سوال مطرح است كه چرا بعد از مدتي كه از دانلود يك دامپ ريمپ شده بر روي خودرو ميگذرد، تاثيرات آن به مرور كاهش مي‌يابد و مشابه روز اول آن افزايش در شتاب و قدرت خودرو ندارد. كليد حل اين سوال در آشنايي با عملكرد پارامترهاي تطبيق (adaptation parameters) ايسيو است.

هر ايسيو بنا به ملاحظاتي كه طراح و سازنده خودرو در نظر گرفته است قصد دارد يك سري پارامترهاي اصلي خودرو را در يك محدود معيني كنترل نمايد. يكي از اين موارد مهم پارامتر سنسور اكسيژن است. يعني ايسيو با توجه به استانداردهاي آلايندگي مود نظر سازنده همواره احتراق داخل سيلندر و پاشش انژكتور را طوري كنترل مي‌كند كه اين استانداردها رعايت شوند. (استانداردهاي آلايندگي يورو ۲ و يورو ۴ و ...)

حال اگر شما با ريمپ  دامپ ايسيو مقدار پاشش انژكتورها را افزايش دهيد و سپس بر روي ماشين دانلود كنيد در ابتدا شاهد خواهيد بود كه خودرو به طور كاملاً محسوسي از نظر سرعت و شتاب ارتقاء يافته است. اين افزايش ممكن است حتي تا ۲۰% نيز در ابتداي كار باشد ولي به مرور شاهد خواهيد بود كه خودرو شتاب و قدرت اوليه را ديگر ندارد و تا حد زيادي به يك خودرو كاملاً فابريك نزديك شده است.

توجيه اين پديده آن است كه چون مقدار پاشش انژكتورها زياد شده، سنسور اكسيژن همواره نسبت به قبل مقدار بيشتري را گزارش مي‌كند كه بيشتر از set point در نظر گرفته شده از قبل است. از اين رو با اصلاح ضرايب تطبيق مرتبط با پاشش انژكتورها، ترتيبي را اتخاذ مي‌كند كه مقدار زمان پاشش آن‌ها كاهش يابد تا به محدوده مورد نظر برسد. اين اصلاح خودكار مقدار پاشش سوخت سبب مي‌شود كه بعد از مدت كوتاهي واقعاً خودرو به يك خودروي فابريك تبديل شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.