ما در تيم تخصصي تيونينگ دكتر ريمپ تمامي ريمپ خودرو ها با تضمين 2 سال انجام ميشود و بعد از ريمپ كردن توسط خود مشتري تست شده و بعد از رضايت مشتري وجه دريافت ميشود. در صورت نبودن رضايت مشتري برنامه به حالت استاندارد بر گردانده ميشود و به مشتري تحويل داده خواهد شد. در ادامه اين مقاله از ريمپ خودرو و چه مزاياي براي خودرو دارد خواهيم گفت.
ريمپ ECU سوناتا : خودروي سوناتا كه ساخت كشور كره جنوبي و كمپاني پر آوازه هيونداي مي باشد در تيپ ها و مدل هاي متفاوتي از سال ۱۹۸۵ تا كنون توليد و در بازارهاي جهاني عرضه شده است .
سوناتا NF از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ با موتور ۴ سيلندري ۲٫۴ ليتري با ۱۵۹ اسب بخار توليد گرديد .
سوناتا YF نيز از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ توليد شد و داراي موتور ۴ سيلندري با ۱۷۸ اسب بخار است .
و در نهايت هفتمين نسل از هيوندا نيز تحت عنوان هيونداي LF مي باشد .
هيوندا سوناتا نيز همانند تمامي خودروهاي توليدي داراي ضعف ها و محدوديت هايي در قسمت ECU مي باشد كه اين محدوديت ها با ريمپ ECU قابل رفع مي باشد .
ريمپ ايسيو چيست ؟
ريمپ فرآيندي نرم افزاري جهت بهبود كدهاي كامپيوتر ماشين ( ECU ) مي باشد تا برخي از محدوديت ها از خودرو برداشته شود و برخي از آپشن ها نيز به خودرو اضافه شود .
آيا ريمپ براي خودرو ضرر دارد ؟
در صورتيكه اين كار به درستي و توسط متخصص مربوطه انجام نگيرد بله ضرر دارد و پس از مدتي به خودرو آسيب شديدي وارد مي شود .
پس ار ريمپ چه محدوديت هايي از روي خودرو برداشته مي شود و چه امكاناتي خودرو بدست مي آورد ؟
از جمله مواردي كه در رابطه با ريمپ ECU سوناتا در دكتر ريمپ صورت مي گيرد به شرح ذيل است :
حذف كاتاف سوناتا : به معني افزايش دور موتور از ۵۵۰۰ – ۶۰۰۰ دور تا آخرين شماره كيلومتر شمار !
افزايش شتاب سوناتا : شتاب ۰ تا ۱۰۰ سوناتا بين ۹٫۵ تا ۱۰٫۵ است كه با ريمپ ECU اين مقدا كاهش مي يابد و در واقع شتاب افزايش مي يابد ( حداكثر تا ۲ ثانيه )
حذف سنسور دوم اكسيژن هيوندا سوناتا : سنسور دوم اكسيژن در خودروهايي كه داراي استاندارد آلايندگي يورو ۴ به بالا است ( در ايران ! ) بسيار زود خراب مي شود و دليل اين امر كيفيت پايين بنزين عرضه شده در جايگاه هاي سوخت مي باشد . با ريمپ مي توان اين سنسور را حذف نمود و از هزينه هاي اضافي جلوگيري كرد ! ( هزينه سنسور اكسيژن خودروهاي هيوندا بيش از ۷۰۰ هزار تومان مي باشد)
حذف سنسور ميل سوپاپ سوناتا : اين سنسور نيز همانند سنسور اكسيژن درصد خرابي بالايي دارد كه با ريمپ اين سنسور نيز قابل حذف است .
تغيير عملكرد فن خودرو ( اصلاح دماي آب ) SONATA : اين قابليت به خصوص در مناطق گرمسيري بسيار حائز اهميت مي باشد و باعث مي شود فن دور تند و دور كند خودرو در دماهاي پايين تري شروع به كار كرده و از گرم شدن بيش از اندازه خودرو جلوگيري شود .
رفع كپ دريچه گاز ( رفع تاخير پدال گاز ) هيونداي سوناتا : حتما متوجه شده ايد زماني كه خودرو را روشن مي كنيد و بر روي پدال گاز فشار مي دهيد ، بين عملكرد گاز و فشار شما بر روي پدال يك تاخير چند ميلي ثانيه اي حس مي شود كه اين تاخير با ريمپ ايسيو قابل رفع مي باشد .
افزايش توان موتور سوناتا : يعني افزايش گشتاور خودرو و براي اين آپشن حتما موتور خودرو نيز بايد تقويت شود در غير اينصورت خودرو آسيب مي بيند .
كاهش مصرف سوخت هيونداي سوناتا