براي انجام ريمپ خودرو حتما با كارشناسان ما تماس گرفته و از مزايا و معايب آن بر روي خودرو خود مطلع شويد. در بعضي از مراكز نو پا با گذراندن چند روزه ريمپ بدون هيچ تخصصي شروع به كار كرده اند كه باعث سوختن ايسيو خودرو و خرابي موتور ميشود. دكتر ريمپ با چندين سال تجربه در ريمپ خودرو با ضمانت 2 ساله خودرو شما را ريمپ ميكند.
محدود كردن موتور توسط خودروسازان
نكته مهم ديگر اين كه شركت ها به منظور افزايش طول عمر موتور خودرو و استفاده نادرست برخي رانندگان از خودرو، مجبور به محدود كردن موتور در برخي موارد هستند. بعنوان مثال موتور ef7 توربو شارژ در روي خودرو سورن توربو و دناپلاس به كار رفته در مركز تحقيقات ايران خودرو، ۱۷۰ اسب بخار توان خروجي داشته است اما به دليل افزايش عمر موتور و سازگاري به هر نوع بنزين و كاهش آلايندگي تا ۱۵۰ اسب بخار محدود شده است.
آيا ريمپ ايسيو ضرر دارد؟ هم بله، هم خير
ريمپ به معناي بازنگري دوباره برنامه ECU خودرو براي اپتيمم سازي موتور است. اگر ريمپ توسط افراد متخصص انجام نشود باعث آسيب جدي به موتور مي شود.
به عنوان مثال اگر آوانس جرقه زني افزايش يابد باعث افزايش قدرت موتور مي شود. تمامي تغييرات ريمپ اي سي يو با توجه به شرايط آب و هوايي و جغرافيايي و كيفيت سوخت بنزين ايران تغيير مي يابد تا بدون ايجاد مشكل در موتور و كاهش عمر موتور اين تغيير انجام شود.
خودرو هاي استاندارد كه فاقد هدرز، كيت مكش ورود هوا و … اگر بدون در نظر گرفتن كيفيت سوخت اقدام به افزايش زياد اوانس جرقه براي حصول حداكثر قدرت شوند منجر به ناك (احتراق پيش رس) و افزايش دماي احتراق مي شوند. در حالت ناك نرخ انتقال حرارت نزديك به ۱٫۷ برابر مي شود و گاها باعث ذوب شدن پيستون خواهد شد و همين افزايش دما تخريب كاتاليزور و آب شدن يا آسيب به سوپاپ ها را نيز در پي دارد.
اگر تيونر شما در ريمپ ايسيو حرفه اي باشد مي تواند با توجه به ناحيه كاري موتور در زمان هايي كه در شهر يا اتوبان رانندگي مي كنيد مصرف خودرو شما را كاهش داده و در حالت شتابگيري و تخت گاز ميزان سوخت و جرقه را فزايش دهد كه منجر به افزايش شتاب مي شود.