ساينا در دو مدل دنده دستي و گيربكس اتوماتيك عرضه شده. برخي از ايرادات ساينا عبارتند از ريپ زدن، قدرت كم موتور، شتاب و گشتاور پايين، تاخير پدال گاز و صداي ناك، كه با ريمپ رفع مي شود. استفاده از گيربكس بهينه ND2 از نكات مثبت مدل دنده دستي مي باشد. گيربكس مدل اتوماتيك، ساخت شركت بلژيكي پانچ (Punch Powertrain) مي باشد و داراي فرمان برقي، پشت آمپر جديد، تريم داخلي جديد و مانيتور است. از ديگر ايرادات اين خودرو، تاب برداشتن ديسك ترمز، صداي بلند فن تهويه مي باشد. مدل اتوماتيك نيز، كيفيت بسيار پاييني در مونتاژ و ادوات داخلي داشته و قيمت گذاري نامناسب بوده است.
اتفاقاتي كه پس از ريمپ ساينا براي خودرو مي افتد:
مزاياي ريمپ دكتر ريمپ در يك نگاه
● كاهش مصرف سوخت ساينا تا يك ليتر
● به روزرساني ايسيو ECU مطابق با بنزين بي كيفيت
● كاهش دماي فن ساينا (مناسب براي مناطق گرمسير)
● رفع كپ ساينا در مرحله اوليه شروع حركت
● رفع مكث بين دنده يك و دو (در مدلهاي دنده دستي)
● حذف سنسور اكسيژن دوم در صورت حذف كاتاليست
● قابليت بالا بردن كات آف ساينا تا ۶۵۰۰
● قابليت ايجاد كات آف رگباري (ويژه مدلهاي دنده دستي ساينا)
● توانايي حذف سنسور ميل سوپاپ ساينا (در صورت نياز مشتري)
● بهبود عملكرد گيربكس اتوماتيك ساينا
● كاهش تاخير دريچه گاز برقي ساينا (ويژه مدلهاي اتوماتيك)
● كاهش افت توان با كولر
داشبورد و فضاي داخلي ساينا
نماي داخل ساينا اتوماتيك
افزايش قدرت موتور ساينا
در حين رانندگي قدرت موتور ساينا، به اندازه اي كه توقع مي رود نيست. دليل ضعف موتور عدم كاليبراسيون صحيح ايسيو مي باشد. استفاده از گيربكس با ضرايب سنگين تر موجب شده كه در دنده هاي بالا، افت گشتاور كمتر شود.
موتور ساينا ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نيوتن متر گشتاور دارد كه اين اعداد بر مبناي سر فلايويل بيان شده اند و قدرت واقعي سر چرخ در دستگاه داينومتر ۷۲ اسب بخار ميباشد. موتور ساينا توسط شركت FEV آلمان طراحي شده است و با ريمپ با قاطعيت قابل ارتقا است.
افزايش شتاب ساينا
علت شتاب گيري كم خودرو، اين است كه كارخانه سازنده اولويت ECU را كاهش آلايندگي موتور قرار داده نه نهايت توان پيشرانه. در ريمپ ساينا اولويت بر افزايش تون پيشرانه تغيير ميكند. به همين دليل پس از ريمپ، عملكرد خودرو بسيار روانتر و شتاب گيري ساينا به نحو چشمگيري بهبود خواهد يافت.
افزايش گشتاور
پس از ريمپ، گشتاور موتور ساينا در دورهاي پايين افزايش مي يابد. در نتيجه در سربالاييها نسبت به قبل نياز كمتري به معكوس كشيدن داريد.
برطرف شدن تاخير پدال گاز
خيلي از دارندگان نسخه اتوماتيك از تاخير پدال گاز ساينا در شروع حركت گلايه دارند. علت اين ضعف، نرم افزاري بوده و با ريمپ ايسيو قابل برطرف شدن است.
رفع صداي ناك ساينا
اين مشكل با ريمپ قابل برطرف شدن است، عموما صداي ناك از مشكلات نرم افزاري منشا مي گيرد.
صداي ناك (كه به اشتباه به صداي چق چق سوپاپ مشهور است) كه در آغاز حركت در دورهاي پايين شنيده مي شود.
خودروي ساينا تا كنون با سه نوع ايسيو ارائه شده:
دنده دستي
كروز SIM2K-48VR از ۹۵
LZNF از سال ۹۶
دنده اتوماتيك
ايسيو ايزي يو ۲٫۵ (EASY U2.5)
ريمپ خودرو ساينا اتوماتيك
دكتر ريمپ سه پكيج ريمپ را براي ساينا طراحي كرده كه در زير مشاهده مي فرماييد:
پكيج اكونومي
بدون افزايش توان، فقط جهت كاهش مصرف سوخت (مناسب براي كساني كه از خودرو براي كار، آژانس يا خودروي تعليم رانندگي استفاده مي كنند)
پكيج شهري
تا ۵ اسب بخار افزايش توان ساينا، بدون افزايش مصرف سوخت و ۷ نيوتن متر افزايش گشتاور
پكيج ريسينگ
تا ۸ اسب بخار با اندكي افزايش مصرف سوخت و ۱۱ نيوتن متر افزايش گشتاور (داشتن تجهيزات تقويتي در اين پكيج الزاميست)